Hoppa till innehåll

Hur Många Leker Med


ELF
 Dela

Rekommendera inlägg

Visual basic är ganska kul att göra leka i, ja. som att göra fakevirus, error- meddelanden och andra program...

 

 

Visual Basic Applications följer med i microsoft office, det är typ som visual basic, fast lite mindre funktioner och du kan inte spara som .exe. testa genom word! 1.öppna word;) 2.tryck på verktyg 3.gå in på makron och tryck på visual basic editor 4. tryck på new form.

 

 

Fake-operativsystem? Låter kul, kan man få en .exe?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Fake-operativsystem? Låter kul, kan man få en .exe?

 

Så där. Det mest stabila operativsystemet i världen :P

Här är länken till .rar filen

 

web.telia.com\~u33304008\ELFinux.rar

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Fake-operativsystem? Låter kul, kan man få en .exe?

 

OMFG HUR GJORDE DU ETT PAINT...miniräknare kunde jag...SEN HUR GJORDE DU WORD...sen HUR GJORDE DU ÄNNS MENYER o_O
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

leka o lära :P

 

Word o Paint är enkelt. Det är som allt annat...

Menyn är bara en vanlig form som man lägger in en vanlig meny i. Sen kallar man på menyn med hjälp av kommandot popup

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Jo, VB är inte så svårt när man väl lärt sig. Lär ni er bara principen i att skicka och ta emot data så kan ni säkert skapa ett onlinespel. Sen finns det flera "open source" engines som man kan lära sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna lägga upp min hemsida rätt så snart som jag kommer lägga ut mina program på, med .exe filer och source codes.

Enda haken är att sidan är ganska så tom eftersom jag bara kommer ha VB6 och VB.net rellaterat på den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Men jag har tyvär ett väldigt irriterande problem med sidan. Alla filer kan inte bli hittade, ändå så är det rätt sökväg till dom.

En del av filerna kan man ladda ner, men inga screenshots går att titta på...

 

Kan bara bero på att felias servrar s*g*r

 

 

Om ni vill veta adressen till sidan så får ni mejla mig på [email protected] eftersom forum.fuska.se är lite buggigt :angry:

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...