Hoppa till innehåll

Behöver Du Hjälp Med Egen Sida?


Wo3e
 Dela

Rekommendera inlägg

Om jag bryter mot något lag på forumet så skulle jag vara tacksam om ni radera mitt inlägg.

 

Ville bara tipsa folk som inte kan om html/php/htm osv. Som vill göra eget sida eller forum.

 

 

Här är lite webbsystem/formsystem/portalsystem/bolagsystem och chattsystem, som är redan klara och allt du behöver göra är att du ska installera de.

 

Du behöver inte ens koda in något för göra din sida, du använder bara admin panel

 

 

http://info.soholaunch.com/ Ett program som du kan göra en sida på 5-10 min utan att kunna html/php...(kostar pengar)

 

Om du bhöver tepmlate för din sida eller forum så kan du hitta de här themesbase (Grastis)

 

Webbsystem (Gratis)

 

1. E107 som är bra för spel sida och är mycket enkel att använda forum och chatt ingår med e107...

 

2. joomla.se som nästan som e107 men lite svårare

 

3. Mambo en till webb system enkel att använda..

 

4. Php-fusion lätt att använda..

 

5. Phpnuke är som e107...

 

6. xoops lätt portal system...

 

7. phplinkdirectory Om du undrar hur ,man gör en länk sida som den här t.ex. http://www.koopy.org/ så de flesta använder phplinkdirectory.

 

9.http://www.azdg.com Villdu göra en sida som playa eller lunar så kan du använda AzDGDatingLite de finns gratis men då finns inte allt med som t.ex chatt gästbok osv.. men om du köper av de då hjälper de med allt du vill ha på din sida.

 

10.Bolagsystem om du vill ha ett enkel bolag så kan du använda modxcms

 

11.dewnew-phplinks är portalsystem med forum och mycket mera mods enkelt att använda...

 

12.Bolag system Ett bolag system ..

 

13.Nucleuscms Bästa bolagsystemet =)...

 

14.wordpress Väldigt bra bolag system de flesta använder dena bolagsystemet..

 

15.Onlineshop Vill du säljer saker på internet och behöver en sida då kan du använda cubecart. Man behöver inte kunna något av html/php osv..

 

16. Oscommerce En till onlineshop system.

 

17.4homepages imagehosting side system som t.ex imagehack sidan kommer ej ihåg sidan :P du kan göra exakt som deras sida på 5-10 min ..

 

18.Coppermine-gallery en till imagehosting side system..

 

19.Phprojek du får läsa på deras hemsida om phprojekt :P...

 

_____________________________

 

Forumsystem (Gratis)

 

1. Punbb Väldigt enkel att använda...

 

2. Mybboard som är lika bra som ipb så de onödig och köpa ipb när de finns gratis :P

 

3. Phpbb bra forum system och många använder den....

 

4. Yabb Enkel forum system som punbb..

 

5.Simplemachines Väldigt bra forumsystem mycket enkel att använda och installera mods... en av de bästa tycker jag :D

 

6.usebb lika bra som punbb och yabb :)..

 

7.Php advanced guestbook ett bra gästbok enkel att installera och använda..

 

Kommer mera senare...

 

Tack

Redigerat av Wo3e
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...