Hoppa till innehåll

Dela En Partition

Dannyboy93

Rekommendera inlägg

Ok, jag har precis laddat ner Fedora Linux, och jag vill installera det på min hårddisk så den får dela plats med XP. Men Linux behöver en helt egen partition, och jag vet inte hur man delar en partition utan att formatera hårddisken. :(

Hjälp uppskattas.

Redigerat av Dannyboy93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*lååång gäspning*... Trodde väl det... Men finns det något sätt att installera Linux på samma partition som på XP?

P.S. Vi har två stycken windows XP på våran andra dator, på samma partition, så det borde finnas ett sätt att lägga in Linux på samma partition som

Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Hoppas att admin kikar in här, han är ganska bra på datorer överhuvudtaget...

annars kan du be honom kolla in denna tråd via PM eller något. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bisuta

Eftersom att du har lagt in två Windows XP på samma partion så kan du väl göra på samma sätt med Linux för att lägga in på samma partion? o.O

Som sagt, Linux kräver en egen partion men det måste väl gå att lura den på något sätt också? (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jag har varit med om att det har blivit två hårdiskar på den här datorn, fast det bara sitter en i datorn. Det ändrade jag på genom egenskaper på en av hårdiskerna och gjorde något där. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...