Dannyboy93 Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 (redigerat) Ok, jag har precis laddat ner Fedora Linux, och jag vill installera det på min hårddisk så den får dela plats med XP. Men Linux behöver en helt egen partition, och jag vet inte hur man delar en partition utan att formatera hårddisken. :( Hjälp uppskattas. Redigerat 2 April 2007 av Dannyboy93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Vad jag vet så måste du formatera datorn för att göra en ny partion... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannyboy93 Skrivet 2 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 *lååång gäspning*... Trodde väl det... Men finns det något sätt att installera Linux på samma partition som på XP? P.S. Vi har två stycken windows XP på våran andra dator, på samma partition, så det borde finnas ett sätt att lägga in Linux på samma partition som Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Hoppas att admin kikar in här, han är ganska bra på datorer överhuvudtaget... annars kan du be honom kolla in denna tråd via PM eller något. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bisuta Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Jag tror faktist att det ska finnas program för detta annars är det bara att formatera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Eftersom att du har lagt in två Windows XP på samma partion så kan du väl göra på samma sätt med Linux för att lägga in på samma partion? o.O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bisuta Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Eftersom att du har lagt in två Windows XP på samma partion så kan du väl göra på samma sätt med Linux för att lägga in på samma partion? o.O Som sagt, Linux kräver en egen partion men det måste väl gå att lura den på något sätt också? (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Jag har varit med om att det har blivit två hårdiskar på den här datorn, fast det bara sitter en i datorn. Det ändrade jag på genom egenskaper på en av hårdiskerna och gjorde något där. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 2 April 2007 Rapport Dela Skrivet 2 April 2007 Du MÅSTE formatera hårddisken för att kunna skapa en partition till. Tyvärr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 3 April 2007 Rapport Dela Skrivet 3 April 2007 Nej det behöver du inte. Har för mig att det funkade med fedora, om inte så instalera slackware Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.