Alla ni är "barn", jag känner iallafall ingen utan föräldrar. ( + att inte direkt många som har skrivit i detta ämne är myndiga.. alltså barn. )
Attityförändringar Hos Barn
Alla är alltid barn. Även när en person bli myndig så fortsätter den att vara sina föräldrars barn.
Och btw, även de som inte har föräldrar är barn.
↗ till inläggetAllt eftersom samhället förändrats blir attityden förändrad. De borde införa aga som en lösning I skolan.
Finns inte allt för många dåliga lärare. Dock finns det allt för många uppkäftiga tonåringar. Lärarens jobb är inte att uppfostra utan att lära.
Och att respektera ofc. Här märkt att flera lärare beter sig orättvist, flera gånger har mina kompisar åkt in på kvarsittning men det är inte ens de som ligger bakom de!
Uppförandelektion i skolorna kan hjälpa. Som den andra tråden tar upp, så är ordning och uppförande ett måste i skolan.
↗ till inläggetUppförandelektion i skolorna kan hjälpa. Som den andra tråden tar upp, så är ordning och uppförande ett måste i skolan.
Ja, det skulle vara något positivt. Många av dagens ungdomar har inte fått lära sig folkvett där hemma så nu får skolan ta hand om skiten.
trodde aldrig att jag skulle säga det men det var bättre på den gammla goda tiden hehe :P
↗ till inläggetAllt eftersom samhället förändrats blir attityden förändrad. De borde införa aga som en lösning I skolan.
Både bra och dåligt sa jag. Dessutom sa jag aldrig att jag var positiv till det, bara att de flesta nog skulle skärpt sig.
Har jag sagt att du hade sagt att du var positiv till det då?
↗ till inläggetdet gäller att bryta muren mellan barn och vuxen. det är lika viktigt som att bryta muren mellan man och kvinna. vi måste alla inse att vi är människor som är lika värda och lika bra. oavsett kön och ålder. igentligen borde man inte kalla sig man eller barn utan helt enkelt bara människa.
Hmm...du vet varför barn (omyndiga) är just omyndiga va? För att när man är omyndig har man inte nog mycket erfarenhet/kunskap för at lösa problem på ett genomtänkt sett (även om det inte alltid är vid just 18 år) men vuxna är vuxna. Dom bestämmer över barn efter som barn är barn som inte förstår allt inte lika ofta tänker rationellt och inte alltid känner samma ansvarskänsla som en vuxen. Anledningen till att myndiga bestämmer över omyndiga är så lätt som att de kan mer. Det är igentligen ett obestridligt faktum. Så att säga att barn och vuxna ska vara jämställda går jag inte med på.
Soad_token