Hoppa till innehåll

Fjårtis


Gäst UAP
 Dela

Rekommendera inlägg

De är allmänt omogna, klär sig fjantigt. Men det som är mest skrattretande är att alla killar verkar gilla dom. Även om dom vet att dom blir dumpade innan veckan är slut så blir dom helt förkrossade när det väl händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 264
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Min definition av fjortisar är utseende fixerade, modefixerade, omogna personer (oftast tjejer) som byter partner hela tiden för att få bekräftelse eftersom de har sådant uselt självförtroende, och detta leder givetvis till att de måste bevisa att de är bättre än alla andra hela tiden. Och många av dom är självsvältare.

Bästa förklaringen jag hört. *tummen upp*

Tycker mest synd om fjortisar...

 

edit:Tummen upp till dig också aviator! :)

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fjortisars hemland stavas snyggast.se där finns alla kriterierna med. om man fortfarande känner sig osäker rekomenderar jag knattens knappnytt om just fjortisar och msn (den delen med avataren). Annars kan jag beskriva fjortis som en tjej eller kille i 14-15-års-åldern som dels tror att han/hon är vuxen och kan ta vara på sig själv, dels tror den att den är jättetuff och jätteinne. De lägger otroligt stor vikt på utseende, vassa inövade repliker och utseende. de spelar också på könsrollerna där killarna är stora och hårda och tjejerna är små och lättlurade. De skryter med hur lätt de får tag i tobak, sprit och hur ofta de har sex och med vem. de som är över 15 och håller på med det är bara en outsiderfjortis som är omogen och de som är yngre än en 14 är wannabefjortis. Här ser vi den farligaste delen då fjortiskriterierna sprider sig neråt i åldrarna. Typiskt för fjortisar är också att de har ingått något slags hemligt äktenskap med sin kamera och skjuter av 200 bilder på sig själva om dagen samt att de har en otroligt hög dekadensnivå vilket betyder att de skiter i stort sätt allt, särskilt i föräldrar, staten och skolan, vilket i många fall dock är förståligt. Även den typiska flervokalsstavningen är vanlig bland fjortisar.

 

detta beror på att deras hjärncell inte tänker lika fort som de skriver. Detta resulterar i att de stannar med fingret på vokalknapparna medans hjärncellen försöker komma på vad nästa bokstav kan vara. Varför de fastnar på just vokalerna är ännu okänt. en typisk wannabe-fjortis stavning är den så kallade versal-gemen-versal-stavningen som går ut på att man skriver varannan stor, varannan liten bokstav. de älskar också att våldta svenska språket genom att försöka göra det lite mer inne eller stava ord som de låter. Exempel på att göra språket häftigare är ord som "Fjårtis", "Kjam", "puzz". Det bästa exempel på fjortisförorening i det svenska språket är det som har drabbat ordet "Jaså". Detta ord är en synonym för "så pass" eller "är det så det är". Pga fjortisarna så stavas detta ord nu "jasså" av 95% av alla MSN-användare.

 

En förfjortis av det redan förstörda ordet är "asså". Att använda det här ordet med flervolkalsuttal konstaterar mer eller mindre att man är en fjortis ("assåååååå..."). använder man detta ord på detta sett bör man snarast uppsöka läkare samt isolera sig från övriga världen för att förhindra spridningen av fjortissyndromet. "asså" har inget att göra med "jaså" rent meningssätt utan är egentligen en synonym för "men". Ex: "asså jag tycker att...". Forskare har än så länge inte kunnat konstatera om fjortisbeteendet beror på hjärntvättning eller virus men man vet att det sprider sig. Alla som kommer i kontakt med en fjortis bör agera mycket vaksamt då de har utvecklat vältränade spottmuskler och salivet har en hög halt tobak och alkohol i sig som kan vara skadligt både för huden och kläder. Särskilt hanarna bör närmas med försiktighet då hjärncellen allt för ofta kraschar och resulterar i mycket aggressiva spasmer.

 

intressant information om den så kallade dumfjortisen går att finna på:

http://wiki.mixedbytes.org/wiki/Fjortis

 

P.S. man bör notera skillnaden mellan fjortisar och fjorts (uttalas: fjårts) då fjorts är mer nerkörda och ofta lite äldre. De värre fjortisarna går ofta över till att vara fjorts i 16-21 års åldern då deras störta sysselsättning är att kn*lla, dricka, knarka och skryta över alla de har "dödat" och alla pensionärer de har "rånat". Fjorten är betydligt aggressivare än fjortisen och inga dokumenterade möten med en fjort utanför allmänhetens område har slutat väl. 100 % av alla fjortisar och fjorts är heterosexuella.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fjortis

MiXEDWIKI

Jump to: navigation, search

Bild på kvinnliga fjortisar från filmen "Mean Girls", med nån obegriplig text

Förstora

Bild på kvinnliga fjortisar från filmen "Mean Girls", med nån obegriplig text

 

Fjortis är en manlig eller kvinnlig idiot i tonåren. Begreppet är ganska brett, men kopplas ofta samman med att vara sådär efterbliven och töntig som man bara är i de tidiga tonåren.

 

Fjortisars sysselsättningar

 

* Stoppa papper i sin BH

* Dricka 2 folköl och bli full via placebo-effekt

* Ha ångest över att inte ha råd med en Canada Goose jacka

* Reflektera över hur "crazy" man är som vågar sno cigg av morsan

* Åka bil med äldre killar utan att fatta att killarna vill trycka dom i tvåan

* Se till att håret alltid är platt, och läpparna aldrig mörkare än huden

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Alla tjejerna i min klass(det blir förra nu, ska börja högstadiet). Tur att jag inte fick med nån tjej till samma klass på högstadiet. JIPPI!!

Kolla in vad det står i det som är om ringat på bilden. Precis som alla ni har förklarat hur fjortisar skriver på msn.

post-77772-1218634159_thumb.jpg

Redigerat av caru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla tjejerna i min klass(det blir förra nu, ska börja högstadiet). Tur att jag inte fick med nån tjej till samma klass på högstadiet. JIPPI!!

Kolla in vad det står i det som är om ringat på bilden. Precis som alla ni har förklarat hur fjortisar skriver på msn.

Schysst att du lägger upp ens msn på internet ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla tjejerna i min klass(det blir förra nu, ska börja högstadiet). Tur att jag inte fick med nån tjej till samma klass på högstadiet. JIPPI!!

Kolla in vad det står i det som är om ringat på bilden. Precis som alla ni har förklarat hur fjortisar skriver på msn.

Schysst att du lägger upp ens msn på internet ^^

 

det finns ingen integritet på nätet, lev med det. :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som tur är så har vi inte så många fjortisar här på våran skola. Däremot har vi en ganska likadan stil som vi kallar för "Dajjur", (uttalas daijor). De går omkring med häng, oftast dyra jeans, eller dyra stuprörsbyxor (heter de så?). Och Lacoste/Hilfiger eller någon annan dyr märkes piké/skjorta/V-ringad/skor eller något sånt. Ni förstår nog vad jag menar. Så har de ett eget sätt att prata på, som några kallar "Smessby dialekt", men som egentligen är helt vanlig Vasa-högsvenska med några förändringar.

 

Både dajjur och fjortisar kan vara lite störande, men dajjur skriver inga saker på MSN som bilden ovanför, och har inte heller samma "levnadssätt" ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som tur är så har vi inte så många fjortisar här på våran skola. Däremot har vi en ganska likadan stil som vi kallar för "Dajjur", (uttalas daijor). De går omkring med häng, oftast dyra jeans, eller dyra stuprörsbyxor (heter de så?). Och Lacoste/Hilfiger eller någon annan dyr märkes piké/skjorta/V-ringad/skor eller något sånt. Ni förstår nog vad jag menar. Så har de ett eget sätt att prata på, som några kallar "Smessby dialekt", men som egentligen är helt vanlig Vasa-högsvenska med några förändringar.

 

Både dajjur och fjortisar kan vara lite störande, men dajjur skriver inga saker på MSN som bilden ovanför, och har inte heller samma "levnadssätt" ;p

asså det är som fjortisar-.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som tur är så har vi inte så många fjortisar här på våran skola. Däremot har vi en ganska likadan stil som vi kallar för "Dajjur", (uttalas daijor). De går omkring med häng, oftast dyra jeans, eller dyra stuprörsbyxor (heter de så?). Och Lacoste/Hilfiger eller någon annan dyr märkes piké/skjorta/V-ringad/skor eller något sånt. Ni förstår nog vad jag menar. Så har de ett eget sätt att prata på, som några kallar "Smessby dialekt", men som egentligen är helt vanlig Vasa-högsvenska med några förändringar.

 

Både dajjur och fjortisar kan vara lite störande, men dajjur skriver inga saker på MSN som bilden ovanför, och har inte heller samma "levnadssätt" ;p

asså det är som fjortisar-.-

 

Nej, inte riktigt :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...