när man har lite cash o röra sig med så ska man fläska på lite:)
Processor: Skulle jag valt intel 2 core duo eller e6600 som den heter på fint språk, den är en 2.4 ghz om jag inte misminner mig och den går att klocka upp i 3.2 ghz med orginalkylning. Intel ska dock sänka priset på sina processorer den 22 juli så då blir dom möe billigare så jag råder dig att vänta tills efter.
Moderkort: Du ska ha ett moderkort som stödjer 2 core duo och den får gärna klara av rätt mycket ram.
Ram-minnen: 2 gig ram är nästan ett måste och ram kostar verkligen inte 1500 kr som en okunnig sa några inlägg ovan. 2 gig ram kan du få för runt 1000lappen, satsa på crucial eller corsair minnen.
Nätagg: Hiper nätagg på 530 watt borde räcka men om du vill ha ett tystare alternativ så har corsair ett som kostar runt 1000kr, hipern kostar ca 750kr.
Chassi: Här ska du försöka leta upp ett som är stort och rymligt så att du får plats med allt i burken.
Hårddisk: Samsung diskar är mina favoriter av egen erfarenhet, låter knappt något när dom läser osv.
Grafikkort: Skulle tagit nvidia geforce 8800gt kort med 320 mb minne men om du lirar spel i höga upplösningar så är samma kort fast med 640 mb minne att föredra.
Cd-DVD enhet: ta en samsung eller sony
skulle tagit vista med för att kunna utnyttja directx10 grafiken från graffet men det gör du som du vill.
Kan tänka mig att allt detta går på ca 9000-10000 kr.