Hoppa till innehåll

Vad Tror Ni Om Dessa Dator Inköp

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag vill inte köpa en komplett dator. Så jag knåpade i hop en. Nu vill jag veta om ni tror det här blir bra. Med så liten kostnad som möjligt.

450 kr Samsung SH-S182D/RSMN CD-RW/DVD+/-RW (+/-R DL) / IDE / Bulk

Moderkort Intel DP35DP 1084 kr

Chassi Image & Shapetek Eye-910 Hightower / ATX / Black 464 kr

Chassi fläkt Cooltek 80mm aluminiumfläkt, 19dB 3 pin Omkring 160 kr med frakt

grafikkort Albatron GeForce 8600 GT 512MB DDR2 / PCI-E / SLI / DVI / TV-OUT 1209kr

Minne 1024 mb kostnad omkring 500 kr

Processor Intel Celeron 1.80GHz Socket 775 800MHz bus in a Box 526 kr

Minnet fixar jag sen.

Vad tror ni? Prislappen = 4393 kr

Sen är det väl andra saker som ska köpas in med detta kan väl bli grundläggande.

Vad tror ni?

Redigerat av Gird3r
Skrivet (redigerat)

Lägg till 500:- så har du nätagg.

Ska du också ha en ny skärm så lägger du på 2000:-.

PS. Man får (oftast) vad man betalar för. DS.

Btw, vad menar du med en "komplett" dator? Ska du köpa från komplett.se eller? :)

Redigerat av Shaitan
Skrivet

Akta dig för i h*lvete för celeronprocessorer, värre skit får man leta efter.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331452

mycket mer prisvärd, men glöm inte att byta mobo så att sockets passar... vilket leder mig till:

kan du mycket om datorer? du har ju glömt nätagg, så är du säker på att sakerna passar med varandra (jag har inte kollat), vore mindre kul annars.

Skrivet

Jag kan inte så mycket om sockeatar, men för f*n KÖP INTE AMDS DUBBELKÄRNIGA! INTEL ÄGER MARKNADEN PÅ DUAL CORE JUST NU!

Köp en Intel Core 2 Duo på typ 2.4 GHZ så har du en finfin processor som duger ett bra tag.

Köp även till 1 gb mer minne, 1 gb klarar du dig inte långt på. Nu för tiden ska det vara minst 2 gb.

Skrivet

salzalada> nu länkade ju jag en AMD eftersom AMD är mycket billigare än intels. Javisst, intel är bättre, men AMD är mycket billigare, och jag tycker inte det riktigt verkar som han ska ha en speldator. För då kör man inte på så tight budget.

Skrivet

Sant där. AMD är inte bättre än intels senaste, men de är billigare. Har man inte nytta av den extra kraften hos Intel Core 2 så bör man satsa på nåt liknande det Ozoon länkade till. Celeron har jag inte hört mycket bra om.

Svårt att säga vad du bör köpa om man inte vet vad du ska använda datorn till. Men du kan säkert hitta billigare moderkort om du vill komma ner i pris lite.

Vilken hastighet är det på minnena?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...