Hoppa till innehåll

Miljön På Jorden.


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om vi planterar typ 100 miljoner miljarders träd på jorden så kan träden ta bort koldioxiden från himlen. Men det skulle ta 100 år att plantera så många träd. <_<

Är det en egen teori eller? för den låter lite konstig, jag menar jag har flera gånger fått höra att det inte går att bara plantera träd (efter som utsläppen fortsätter)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plantera mer träd, minska på utsläppen och problemet är löst! Hur svårt kan det vara?

Tydligen väldigt svårt.

 

Även fast vi planterar mer träd så kommer det alltid vara någon där och såga ner dom. Så är det, någon räddar jorden, någon sabbar. Kapish.

 

För att komma in lite på topic igen så tycker jag att det skulle vara ett stort steg om alla bestämde sig att skaffa grön el, och att i alla nybyggna hus så skulle man uppmuntra husägarna att skaffa ett så miljövänligt hus som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas det där miljöpartiet i USA vinner valet! Alla länder skulle i princip följa efter USA... Men det kan vi i sverige inte påverka... :( Det fanns väl nått miljöparti i USA? :o

Finns det nog, men republikanerna och demokraterna dominerar i USA. Vilka som är mest för miljön vet jag faktiskt inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas det där miljöpartiet i USA vinner valet! Alla länder skulle i princip följa efter USA... Men det kan vi i sverige inte påverka... :( Det fanns väl nått miljöparti i USA? :o

Finns det nog, men republikanerna och demokraterna dominerar i USA. Vilka som är mest för miljön vet jag faktiskt inte.

 

Det är världens lättaste fråga, inte för att prata dumt om USA, men dom har nog inte så många miljö väljare...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Plantera mer träd,

var då? städer expanderar, skogarna minskar..

 

minska på utsläppen

lättare sagt än gjort.. utsläpp från företag har minskat,

men ingen är beredd att sänka sin livsstandard för miljön

 

och problemet är löst! Hur svårt kan det vara?

Mycket svårare än att skriva en mening på ett forum iallafall..

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Problemet är att det inte räcker med de träden. Man skulle uppfinna flytande träd och sprida ut de överallt på havet! Men då kan man inte åka båt...

Jodå, om man har vissa trädzoner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att det inte räcker med de träden. Man skulle uppfinna flytande träd och sprida ut de överallt på havet! Men då kan man inte åka båt...

Det måste ju uppfinnas också.. Om alla bara skulle tänka ut planer som vi skulle kunna göra om det fanns så skulle vi nog inte komma så långt..-.-

Jag tror vi skulle ta ett stor steg genom att bara minska utsläppen från när vi eldar upp onödiga saker som folk slänger.. Typ flaskor som går att panta, maskiner som går att använda fast man måste ha "Den nyaste" typ mobiltelefoner å sånt.. Och sen skulle vi försöka få folk att åka mindre bil än vad dom gör idag.. Jag har klarat mig utan att våran familj har haft egen bil i 12 år, åkt flygplan en gång(2 gånger, Kreta och tillbaka) och stänger av nästan alla lampor och elektroniska apparater när jag inte använder dom, drar ut sladdar, använder mig av kompost och sorterar sopor. Och är det verkligen så jobbigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...