↗ till inläggetBetalar du dina kompisar för att dom ska vara med dig? <_<
DE GÖ J3G M3D :)
DE GÖ J3G M3D :)
Jupp, man måste börja någonstans :medieval:
↗ till inläggetJag hoppas du inte tror att man kan få allt det där för under 10 000kr. Men det låter lite dumt att lägga 10k på ett chassi, så jag antar att det är det första du menar. Bara grafikkorten lär gå på över 10 000kr.Köp ett nytt moderbord , köp 2st 2GB ramminnes-kort , två GeForce 8800 Ultra , Intel Dual Core 2 3.0 GHz:are , och ett nytt chassi för under 10.000 då du sparat din gamla dator och har den bästa datorn i klassen ;P
↗ till inläggetFinns ju ochså Amerikanska AlienWare. För deras bästa dator får man lägga ut omkr 90.000kronor... Dubbla IntelCore och 2st 8800 ultra, 4GB RAM...för att inte glömma 4 Terabyte hårddisk.
Sitter själv med 4 gig ram. Dock räknas bara 3 eftersom att 32bit Vista inte kan ta mer än 3.
Intel Core 2 Extreme är ruskigt bra. Det är 4 st processorer med 3.00GhZ.
Äger själv även ett ultra-kort. Ruskigt nörjd med det.
Min dator gick på 18 000. Dock har jag inte en extreme processor, men funderar på ett sådant inköp inom en snar framtid :)
↗ till inlägget__hahaha den var ju bratycker ni det är värt att slänga ut nästan 40000 på en dator? jag funderar på det en riktigt top mordern. allt det senaste. jag såg det i tidningen Allt om PC. bara undrar om ni tycker det är värt
en 40.000 krs dator är bara 15.000 kr dator och 25.000kr snoppförlängare för nördar
förästen F*N vad alla blev tjuriga nu då.. haha ^_^
Gå in på t.ex. Komplett.se och välj delar själv så blir det sannerligen klart billigare.
nej jag tycker inte det är värt det..
↗ till inläggetEller så går man in på datorbutiken.com och får mycket sämre service och mycket längre leveranstid.Gå in på t.ex. Komplett.se och välj delar själv så blir det sannerligen klart billigare.
komplett är bra. :D
Om du har så mycket pengar så ja visst. 2x 4 kärniga Intel quad processorer, 2 8800Ultra grafikkort, 4gbram, 1tbminne och en raptor hårddisk och så fixar du bästa KYLARNA OCH ALLTING! DET ÄR VAD JAG KALLAR KALASDATOR!
40 tusen? Använd hälften på en dator, resten på nåt smartare. Pilotutbildning kanske?
↗ till inlägget40 tusen? Använd hälften på en dator, resten på nåt smartare. Pilotutbildning kanske?
Hälften? En fjärdedel typ.
↗ till inläggetTror knappt att man kan få en bärbar för så mkt. Länka till en, om jag har fel...
Det finns alla prisklasser ;)
http://prisjakt.se/kategori.php?k=s9370346
Hur prisvärda de är vet jag inte, men de kostar i alla fall en hel del.
Köp den bästa servern du kan hitta för bara några 100 000 kr. Det går säkert att installera ett vanligt operativ som W2k/XP/Vista på den istället för serveroperativ. Fast det kan ju vara så att det inte klarar alla processorer.
Servrar brukar inte heller ha speciellt mycket grafikminne vad jag vet, vilket är bra att ha om man ska arbeta på den, inte minst spela spel.
↗ till inläggeteller inte↗ till inläggetGå in på t.ex. Komplett.se och välj delar själv så blir det sannerligen klart billigare.
Eller så går man in på datorbutiken.com och får mycket sämre service och mycket längre leveranstid.
komplett är bra. :D
↗ till inläggetjag ville inte ha en laptopTror knappt att man kan få en bärbar för så mkt. Länka till en, om jag har fel...
http://www.alienware.com/product_detail_Pa...ode=SKU-DEFAULT
f*n va grym!
http://www.blocket.se/vi/12754173.htm?ca=21_s
Har 1 gig Grafik xD
Man får ju nästan ståfräs bara man ser den där Alienware.
man kan få en fin dator för 10.000 man behöver inte lägga ut 40.000, det tycker jag låter lite onödigt
↗ till inläggetvåran dator här hemma kostar 10000. vi fick 3000RAM minne tror jagMan får ju nästan ståfräs bara man ser den där Alienware.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in