Hoppa till innehåll

Datorn Stängs Av...

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej.

Har ett problem, min dator stängs av efter en stund när jag spelar WoW i Screen Mode (eller vad det nu heter^^), känner sedan på fläkten och den är rätt varm. Men jag tror inte att den är överhettad för då ska det väl pipa..? Någon som vet vad jag kan göra för att motverka detta och kunna spela WoW i Screen mode istället för 800x600?

Gäst TheOracle
Skrivet

Scanna datorn efter virus sen startar du om den Hade också det problemet med wow.. Var ett virus kallat (har glömt :))

Skrivet

Det är möjligt att det drar mer prestanda av datorn om man kör i fönster. Framförallt eftersom datorn då måste visa skrivbordet och allt annat du har. Kör du i helskärm läggs mer kraft på spelet och inte lika mycket på andra saker vilket borde innebära att datorn inte behöver jobba lika hårt.

Skrivet (redigerat)

Det är möjligt att det drar mer prestanda av datorn om man kör i fönster. Framförallt eftersom datorn då måste visa skrivbordet och allt annat du har. Kör du i helskärm läggs mer kraft på spelet och inte lika mycket på andra saker vilket borde innebära att datorn inte behöver jobba lika hårt.

Har ju inte några ikoner alls på skrivbordet egentligen. Men sen har jag ju gadgetsen. Har också hänt samma sak två gånger i fullskärm, men annars blir det aldrig så. Men om jag tog bort gadgetsen och annat på skrivbordet, avslutar lite onödiga processer, tror du det kan gå bättre då?

TheOracle: Min dator är inte så bra. :P

Redigerat av Denieru
Gäst TheOracle
Skrivet

Jovisst kan det gå bättre men du borde någ köpa bättre datorn om den stängs av p.g.a det... Betyder att proccesorn är svag

Skrivet

Ah, du spelar på laptop? Är datorn gammal? Tänkte om det kunde sitta damm eller nåt annat som gör att datorn blir väldigt varm när den jobbar hårt.

Jepp jag spelar på laptop^^ Funkar väldigt bra faktist, förutom det här då. Ja, hur gammal kan den vara? Den blir väl kanske nåt år gammal om någon månad. Och hur kan man avlägsna damm på en laptop då, om det ens går?
Skrivet

Det är där problemet ligger. Att öppna upp en laptop är inte alltid så kul. Du tror inte du kan ringa supporten för datorn? Eller lämna in den eller i alla fall fråga nån vad det kan kosta att fixa =/

Skrivet (redigerat)

Det är där problemet ligger. Att öppna upp en laptop är inte alltid så kul. Du tror inte du kan ringa supporten för datorn? Eller lämna in den eller i alla fall fråga nån vad det kan kosta att fixa =/

Mjo, får kolla upp det, för damm finns det defenitivt.

Någon som vet hur mkt det kan kosta?

Redigerat av Denieru

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...