maaakus Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Vi har 2 datorer hemma som jag skulle vilja skapa en säker fildelning i LAN mellan. Båda datorerna har Windows XP, routern är en D-Link DI-604 och vi har en Telia anslutning. Jag har försökt aktivera Enkel fildelning genom Den här datorn -> Verktyg -> Mappalternativ... /i] -> Visa -> Använd förenklad fildelning. Det funkade på den ena datorn men på den andra datorn fanns inte det alternativet möjligt. Hur ska jag få fram Använd förenklad fildelning på den andra datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Båda datorerna måste vara med i samma domängrupp. Högerklicka på Den här datorn, tryck på Egenskaper och gå in på fliken Datornamn eller vad det nu står ^^. Där ska du kunna ändra vilken grupp du ska vara med i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 30 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Båda datorerna måste vara med i samma domängrupp. Högerklicka på Den här datorn, tryck på Egenskaper och gå in på fliken Datornamn eller vad det nu står ^^. Där ska du kunna ändra vilken grupp du ska vara med i. Arbetsgrupperna på båda datorerna står på "MSHOME". Är det rätt eller ska jag ändra till annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 30 September 2007 Rapport Dela Skrivet 30 September 2007 Jag tror att vissa nätverkskort kanske tar bort eller gråskuggar Förenklad Fildelning... Men jag tycker den vanliga fildelningen är bättre. Vill du veta hur man då delar ut en mapp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Showtime Skrivet 1 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2007 Båda datorerna måste vara med i samma domängrupp. Högerklicka på Den här datorn, tryck på Egenskaper och gå in på fliken Datornamn eller vad det nu står ^^. Där ska du kunna ändra vilken grupp du ska vara med i. Arbetsgrupperna på båda datorerna står på "MSHOME". Är det rätt eller ska jag ändra till annat? Nej, bara båda är samma.Gå in på Säkerhetscenter (har du en ikon bredvid klockan? Annars gå in på Kontrollpanelen->Säkerhetscenter) och klicka på Windows-brandvägg. Klicka på fliken "Undantag" och se till att "Fil och skrivardelning" är markerat. Funkar det nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.