Hoppa till innehåll

Gå Ner I Vikt...


Gäst trunks_
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst trunks_

gör jag ju... nån gång i månaden, tjuvröcker..

 

särisöt, hjälper det :o

 

jag har funderat på skita i det och bara fortsätta äta som jag altid gör, är inte så tjock, bara en stor mage.. T.T

 

Men vill fortsätta att bliii smaaaaaaaallllll (: x]

Redigerat av trunks_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Först och främst, du blir tjock av nästan allting om du äter för mycket av det, t.o.m frukt.

Frukt är ju självklart nyttig, men om du nu vill banta, så ska du nog undvika att äta t.ex. stora mängder bananer och självklart, skräpmat.

Spring några kilometer, håll på med situps och ät bra, så löser sig allting.

Om du nu tänker på att få en muskulös kropp, så är du helt ute och cyklar, eftersom du är för ung för det.

Du ska börja styrketräna lätt när du är ungefär 16 eller äldre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ooh, ok..

 

Just nu är jag sugen på att äta korv med pasta och sås .. men då blir jag bara feeeeeeet..

1) så om jag som nu, är hungrig, men inte äter i några timmar ändå.. får mej inte att bli tjockare senare när jag äter, eller?

 

jag har ju hört att man inte ska äta hela tiden, sen har jag oxå hört att om man INTE äter mkt så blir man tjock o_O

 

GAAAAAAAH!! BLiR GALEN..

 

när jag vill gå upp i vikt går jag inte upp utan ner... när jag vill gå ner så går jag bara upp!! o_o

 

2) man kan väl inte bli tjock av att äta mycket frukt, eller? typ en banan och två-tre äpplen om dagen???

 

3) Jag dricker jätte mkt läsk, joice och saft.. om jag dricker bara vatten istället .. så kan jag väl inte bli tjockare bara av att dricka mkt vatten...

 

Det jag vill fråga är.. vad för ngt bör man äta eller dricka så att de bränner fett? Vatten är väl en bra sak och dricka!

1) Du ska äta, men inte småäta så fort du blir sugen. Tre eller fyra måltider per dag är lagom. Frukost, lunch, (mellanmål) och middag. INGENTING däremellan (jo, men bara vatten). Ät bara godis, läsk, chips, kakor m.m. en gång i veckan.

Sluta för guds skull inte äta, då blir du bara trött och sjuk. Sedan slutar det med att du småäter och som sagt blir tjockare.

 

2) Nej, man blir inte tjock av frukt. Inte i jämförelse med andra saker. Ät så mycket frukt du känner för, men kom ihåg att du behöver annan näring också. 4 eller 5 frukter om dagen är dock helt lugnt. (Inte ens frukt ska du äta mellan måltiderna)

 

3) Läsk och saft är inte nyttigt att dricka mycket av. Juice är samma sak som frukt i stort sett, drick så mycket du vill under måltiderna, men drick inte emellan måltiderna. Vatten kan du dricka hur mycket du vill och när du vill.

 

Det finns ingen mat som höjer fettförbränningen, bara sådan som avgör mindre när det förbränns. Att börja med någon sport eller gå på gym är det som hjälper aldra mest om man vill gå ned i vikt.

 

Fality: Du är äldre och vikten är nog som du sa mer jämnt fördelad på dig. Vikten kanske också består av mer muskler än fett. Om man är tjock som liten ökar risken att det följer med upp i vuxenlivet. Man ska inte förlita sig på att vikten kommer fördelas ut automatiskt.

 

Det här är det enda vettiga jag har hört i hela tråden. Allt annat är inte särskilt förtroende ingivande. :huh:

 

Ät ALLTID frukost. Det sätter igång kroppen på morgonen, och vet du vad? Din kropp har ju längre tid under dagen att förbränna kalorier då! Plus att du blir piggare och orkar röra på dig mer (mer kalorier du blir av med här, bara av rena farten!) Ät inte för fet mat och ät inte för mycket, ät normalt. Ta sallad till maten, sallad mättar.

 

Angående frukt så beror det på vilka frukter du äter. Meloner innehåller mycket socker till exempel. Sen den där regeln om 4-5 frukter om dagen gäller bara om frukten är lika stor som ett äpple, ett päron eller en banan. Är frukten större, som en melon, då äter du färre frukter den dagen.

 

Juice är inte samma sak som frukt. Färdig juice och juicekoncentrat innehåller massa socker. Om du gör egen juice av färska frukter kommer du undan de mesta av det rena sockret.

 

Kulan på magen blir du av med situps. Var försiktig med nacken här, det är lätt att göra sig illa. Ett annat sätt är att ligga rakt på golvet och lyfta benen så att fötterna är en decimeter över golvet. Det känns verkligen i magen! Sedan måste du träna ryggen också! Folk glömmer alltid bort ryggen och tränar bara magen, vilket leder till ryggbesvär senare i livet. Det enklaste sättet att träna ryggen är att ligga på mage och sedan försöka lyfta överkroppen, utan att använa armarna eller röra benen. Det är tufft, men det ger resultat! För hela kroppens skull är det bra att jogga också. Det ger kondition.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ooh, ok..

 

Just nu är jag sugen på att äta korv med pasta och sås .. men då blir jag bara feeeeeeet..

1) så om jag som nu, är hungrig, men inte äter i några timmar ändå.. får mej inte att bli tjockare senare när jag äter, eller?

 

jag har ju hört att man inte ska äta hela tiden, sen har jag oxå hört att om man INTE äter mkt så blir man tjock o_O

 

GAAAAAAAH!! BLiR GALEN..

 

när jag vill gå upp i vikt går jag inte upp utan ner... när jag vill gå ner så går jag bara upp!! o_o

 

2) man kan väl inte bli tjock av att äta mycket frukt, eller? typ en banan och två-tre äpplen om dagen???

 

3) Jag dricker jätte mkt läsk, joice och saft.. om jag dricker bara vatten istället .. så kan jag väl inte bli tjockare bara av att dricka mkt vatten...

 

Det jag vill fråga är.. vad för ngt bör man äta eller dricka så att de bränner fett? Vatten är väl en bra sak och dricka!

1) Du ska äta, men inte småäta så fort du blir sugen. Tre eller fyra måltider per dag är lagom. Frukost, lunch, (mellanmål) och middag. INGENTING däremellan (jo, men bara vatten). Ät bara godis, läsk, chips, kakor m.m. en gång i veckan.

Sluta för guds skull inte äta, då blir du bara trött och sjuk. Sedan slutar det med att du småäter och som sagt blir tjockare.

 

2) Nej, man blir inte tjock av frukt. Inte i jämförelse med andra saker. Ät så mycket frukt du känner för, men kom ihåg att du behöver annan näring också. 4 eller 5 frukter om dagen är dock helt lugnt. (Inte ens frukt ska du äta mellan måltiderna)

 

3) Läsk och saft är inte nyttigt att dricka mycket av. Juice är samma sak som frukt i stort sett, drick så mycket du vill under måltiderna, men drick inte emellan måltiderna. Vatten kan du dricka hur mycket du vill och när du vill.

 

Det finns ingen mat som höjer fettförbränningen, bara sådan som avgör mindre när det förbränns. Att börja med någon sport eller gå på gym är det som hjälper aldra mest om man vill gå ned i vikt.

 

Fality: Du är äldre och vikten är nog som du sa mer jämnt fördelad på dig. Vikten kanske också består av mer muskler än fett. Om man är tjock som liten ökar risken att det följer med upp i vuxenlivet. Man ska inte förlita sig på att vikten kommer fördelas ut automatiskt.

 

Det här är det enda vettiga jag har hört i hela tråden. Allt annat är inte särskilt förtroende ingivande. :huh:

 

Ät ALLTID frukost. Det sätter igång kroppen på morgonen, och vet du vad? Din kropp har ju längre tid under dagen att förbränna kalorier då! Plus att du blir piggare och orkar röra på dig mer (mer kalorier du blir av med här, bara av rena farten!) Ät inte för fet mat och ät inte för mycket, ät normalt. Ta sallad till maten, sallad mättar.

 

Angående frukt så beror det på vilka frukter du äter. Meloner innehåller mycket socker till exempel. Sen den där regeln om 4-5 frukter om dagen gäller bara om frukten är lika stor som ett äpple, ett päron eller en banan. Är frukten större, som en melon, då äter du färre frukter den dagen.

 

Juice är inte samma sak som frukt. Färdig juice och juicekoncentrat innehåller massa socker. Om du gör egen juice av färska frukter kommer du undan de mesta av det rena sockret.

 

Kulan på magen blir du av med situps. Var försiktig med nacken här, det är lätt att göra sig illa. Ett annat sätt är att ligga rakt på golvet och lyfta benen så att fötterna är en decimeter över golvet. Det känns verkligen i magen! Sedan måste du träna ryggen också! Folk glömmer alltid bort ryggen och tränar bara magen, vilket leder till ryggbesvär senare i livet. Det enklaste sättet att träna ryggen är att ligga på mage och sedan försöka lyfta överkroppen, utan att använa armarna eller röra benen. Det är tufft, men det ger resultat! För hela kroppens skull är det bra att jogga också. Det ger kondition.

 

Det är inget socker tillsatt i juice. Juice är alltid 100% fruktjuice. Om så bara är 1% socker så får det inte kallas juice, då är det saft eller något annat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppar in mitt i tråden var för slö för att läsa allt.

 

1. Ät normalt. Börja inte skita i maten för att bli smal. Det funkar inte!

 

2. Ät nyttigt. Inte massa slafsig sås med massvis av grädde och sånt i. Du kan äta såser, men välj dom som inte innehåller allt för mycket fett.

 

3. Motionera. har aldrig dödat nån.

 

4. Träna. Du kan träna men du bör inte ta tunga vikter eftersom det kan skada ditt skellet.

 

5. Ingen snabbmat. Dåååligt.

 

6. Inte små äta! Det är nått som kan göra någon extremt tjock att små äta hela tiden!

 

Kommer inte på nått mer nu. Good luck ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger som alla andra. Om du inte äter något kommer du visserligen gå ner i vikt, men gå upp när du börjar äta.

Ät med minst h mellanrum när du är vaken, motionera eller träna, ät LITE skräpmat på lördagen eller nått och så kommer du a´tt börja gå ner i vikt

Redigerat av BeAOoogieBoogie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

ooh, ok..

 

Just nu är jag sugen på att äta korv med pasta och sås .. men då blir jag bara feeeeeeet..

1) så om jag som nu, är hungrig, men inte äter i några timmar ändå.. får mej inte att bli tjockare senare när jag äter, eller?

 

jag har ju hört att man inte ska äta hela tiden, sen har jag oxå hört att om man INTE äter mkt så blir man tjock o_O

 

GAAAAAAAH!! BLiR GALEN..

 

när jag vill gå upp i vikt går jag inte upp utan ner... när jag vill gå ner så går jag bara upp!! o_o

 

2) man kan väl inte bli tjock av att äta mycket frukt, eller? typ en banan och två-tre äpplen om dagen???

 

3) Jag dricker jätte mkt läsk, joice och saft.. om jag dricker bara vatten istället .. så kan jag väl inte bli tjockare bara av att dricka mkt vatten...

 

Det jag vill fråga är.. vad för ngt bör man äta eller dricka så att de bränner fett? Vatten är väl en bra sak och dricka!

1) Du ska äta, men inte småäta så fort du blir sugen. Tre eller fyra måltider per dag är lagom. Frukost, lunch, (mellanmål) och middag. INGENTING däremellan (jo, men bara vatten). Ät bara godis, läsk, chips, kakor m.m. en gång i veckan.

Sluta för guds skull inte äta, då blir du bara trött och sjuk. Sedan slutar det med att du småäter och som sagt blir tjockare.

 

2) Nej, man blir inte tjock av frukt. Inte i jämförelse med andra saker. Ät så mycket frukt du känner för, men kom ihåg att du behöver annan näring också. 4 eller 5 frukter om dagen är dock helt lugnt. (Inte ens frukt ska du äta mellan måltiderna)

 

3) Läsk och saft är inte nyttigt att dricka mycket av. Juice är samma sak som frukt i stort sett, drick så mycket du vill under måltiderna, men drick inte emellan måltiderna. Vatten kan du dricka hur mycket du vill och när du vill.

 

Det finns ingen mat som höjer fettförbränningen, bara sådan som avgör mindre när det förbränns. Att börja med någon sport eller gå på gym är det som hjälper aldra mest om man vill gå ned i vikt.

 

Fality: Du är äldre och vikten är nog som du sa mer jämnt fördelad på dig. Vikten kanske också består av mer muskler än fett. Om man är tjock som liten ökar risken att det följer med upp i vuxenlivet. Man ska inte förlita sig på att vikten kommer fördelas ut automatiskt.

 

Det här är det enda vettiga jag har hört i hela tråden. Allt annat är inte särskilt förtroende ingivande. :huh:

 

Ät ALLTID frukost. Det sätter igång kroppen på morgonen, och vet du vad? Din kropp har ju längre tid under dagen att förbränna kalorier då! Plus att du blir piggare och orkar röra på dig mer (mer kalorier du blir av med här, bara av rena farten!) Ät inte för fet mat och ät inte för mycket, ät normalt. Ta sallad till maten, sallad mättar.

 

Angående frukt så beror det på vilka frukter du äter. Meloner innehåller mycket socker till exempel. Sen den där regeln om 4-5 frukter om dagen gäller bara om frukten är lika stor som ett äpple, ett päron eller en banan. Är frukten större, som en melon, då äter du färre frukter den dagen.

 

Juice är inte samma sak som frukt. Färdig juice och juicekoncentrat innehåller massa socker. Om du gör egen juice av färska frukter kommer du undan de mesta av det rena sockret.

 

Kulan på magen blir du av med situps. Var försiktig med nacken här, det är lätt att göra sig illa. Ett annat sätt är att ligga rakt på golvet och lyfta benen så att fötterna är en decimeter över golvet. Det känns verkligen i magen! Sedan måste du träna ryggen också! Folk glömmer alltid bort ryggen och tränar bara magen, vilket leder till ryggbesvär senare i livet. Det enklaste sättet att träna ryggen är att ligga på mage och sedan försöka lyfta överkroppen, utan att använa armarna eller röra benen. Det är tufft, men det ger resultat! För hela kroppens skull är det bra att jogga också. Det ger kondition.

 

 

FY F*N VAD DU E BRA!!! :thanks:

 

Men en sak till .. vad e bra att äta till frukost då? Hur många makor.. jag är såndär som vaknar på morgonen och inte pallar med nått.. men om det värkligen gör mig smalare, visst :o

 

Sen en annan sak.. vad är det för "kula" på magen ni snackar om? Jag menar att själva min mage e rund som en kula >_<

 

Och nej, Jag bajsar snett på att bli muscelös.. vill bara vara som jag var innan, smal och spinkig och snabb!

 

Jag äter inte fisk och kyckling över huvudtaget, allt annat kött äter jag.

 

Det jag oftast äter hemma är Pasta, Ris, Potatis, Pizza (1 gång i veckan..), Korv, Kebab kött, Biff, Pastasallad, Korvstroganof , Grönsaker och Frukter som Äpple, Päron eller Banan.

 

Hur många gånger om dagen föreslår du att jag ska "Träna" rygg och mage , och jogga?

 

Att jogga varje dag kan du skipa, inte för jag inte pallar utan för jag inte gillar vissa mej ute bland folket.

 

På idrotten som vi har 3 gånger i veckan (onsdag,torsdag,fredag) brukar jag altid få springa 1 varv runt slingan som liger nära skolan. Den är ca 1.5km.

 

Mitt rekordtid: 5min 33sek =/ ..

 

Det jag ska äta varje dag är alltså: Frukost, Lunch, Lite när jag kommer hem från skolan (kanske lite pasta eller ngt), Lunch igen (:

 

Sen var det en sak till .. förutom min mage så är det typ mina ben .. övre delen av benen, liksom över knäna.. (glömt vad det heter, sorry...) där är jag oxå lite.. tjock .. o_O

 

Glöm inte att jag vill gå ner i vikt ca 5-10kg.. och glöm inte att jag inte sen direkt ska börja små äta igen, utan hålla mig smal.

 

Be mej inte att börja på nån sport. Ska börja Fotboll nästa år, har inte tid just nu känns det som.

 

Och liksom, hjälp mig. Jag mår dåligt av det hära.. att bara tänka på det..

 

Tack så länge :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett några mackor på morgonen, eller fil, eller båda osv. Gröt är jävligt bra, och lätt att göra, en dl havregryn, några dl vatten, in i mikron och voila, en liten portion gröt, står man sig länge på också.

 

Träna mage/rygg bör du bara göra varannan dag eller så. dock bör du köra i intervaller, kör 15 situps, vila 30sek, kör 15 till osv. så 3x15 lär vara lagom

Om det inte känns i magen kan du göra fel, eller så får du hämta nån vikt att lägga på magen medan du tränar. Samma med ryggträningen. Otroligt viktigt att inte träna ryggen fel, så kolla gärna på internet eller helst med nån du känner som vet hur man gör.

 

Och det med att du inte vill jogga pga att du inte gillar att synas, ta cykeln till en slinga, eller bara till skogen, spring 3-4km (längre om du orkar förståss) och cykla sen hem igen, jogging äger för fettförbränning.

 

Sen kan du ju börja med att skippa pizzan som du äter en gång i veckan, ta nåt nyttigare, strunta i kebaben också.

 

Ät varierad kost, spaghetti och korv gör det inget att du äter, det är inte särskilt onyttigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

HMM..

 

Är Reisifruti eller vad det heter onyttigt?

 

Alltså inte den dära vanliga reisifrutti, utan den dära "Manna Fruti" ...

 

Den gula, med mana..

 

Är inte det något som man kan äta på morgonen, som inte är fett eller gör någon tjock, ökar fettförbräning som "GRÖT" ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan bli tjock av att äta mycket banan, det innehåller ganska mycket kolhydrater.

Saft, läsk är dåligt, alla light drycker också, de kemikaliska sötningsmedlerna förstör muskelvävnaderna långsamt och ger en trötthet.

Pasta kan va bra, men inte mycket.

Ät tre fyra gånger om dagen, regelbundet! Banta inte, det är bara dåligt då du överäter då du ska äta och det blir bara värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...