ORKA RÖKA!!!
Jag har aldrig rökt & kommer aldrig göra!! :D
ORKA RÖKA!!!
Jag har aldrig rökt & kommer aldrig göra!! :D
↗ till inläggetOm man inte har någon självinsikt och självbehärskning, ja. Annars, nej för h*lvete!↗ till inläggetOm du rökt i 4-5 mån och röker så fort du har cigg så är du nog beroende.
om man har cigg e de väl klart att man tar en? :huh:
Säg det till en lärare på skolan. Säg till dom också att dom inte ska säga vem som sa det till dom, då får du inte bli kallad för något elakt eller liknande.
Jag hatar cigarettlukt. och dom som börjar röka e dumma
↗ till inläggetSäg det till en lärare på skolan. Säg till dom också att dom inte ska säga vem som sa det till dom, då får du inte bli kallad för något elakt eller liknande.
Man är ju mest dum mot sig själv. Men det är farligare att vara positiv rökare än rökare så det är faktiskt rätt osmart att röka vid folk.
Sen finns det ju ingen lag, så det är fritt.
Mest mot sig själv men även mot sina medmänniskor som tvingas att andas in den giftiga lukten.
De som röker dör ca 10-15 år i förtid- De som "andrahands röker" (T.ex. barn med rökande föräldrar, man med rökande hustru) dör ca 5 år i förtid.
Hehe, det är farligare att vara positiv rökare.
varför röka överhuvudtaget? :huh:
↗ till inläggetMenar du passiv rökare?Hehe, det är farligare att vara positiv rökare.
Vet inte om jag tror på att det är farligare att andas in en del av röken i luften än att dra halsblåss. :S
Är dock själv passiv kan man säga, har ju massa kompisar som röker och man vill ju inte stå 5 meter ifrån dom.
Vet inte om det är farligare att andas in en del av röken i luften än att dra halsblåss. :S
Halsblåss måste ju vara mycke farligare.
Om din kompis inte vill sluta röka så kan du inte tvinga honom till det, du får bara hoppas på att han väljer att sluta själv.
Men herregud- Här ges råd från 13 åringar som aldrig rört en cigarrett (stavat? :S) förut.
Rökning är beroendeframkallande, och när man försöker sluta röka så är det inte enkelt. Du kan drabbas av abstinens och börja skaka (Skakiga händer och svårt att sitta still), humörsvängningar osv.
Ingen som verkligen rökt på riktigt kan säga att det bara är att sluta, för så enkelt är det inte. Visst är det enklare för de som bara "låtsasröker", dvs röker någon gång i veckan bara för att verka cool. De som röker på riktigt (mer än ett paket i veckan) har mycket svårt att sluta.
Det bästa man kan göra är att försöka "skrämma" personen lite, ge stöd och hoppas att denne har tillräckligt med viljestyrka att sluta.
Ja, men om personen börjat så får den ju faktiskt skylla sig själv att man tvingar den göra något som är svårt, d.v.s. att sluta. Jag kan inte se någon annan anledning att börja röka än att man är dum i huvudet.
↗ till inläggetJa, men om personen börjat så får den ju faktiskt skylla sig själv att man tvingar den göra något som är svårt, d.v.s. att sluta. Jag kan inte se någon annan anledning att börja röka än att man är dum i huvudet.
De flesta gör det endast för att passa in och verka cool - Dessa personer har oftast problem inom familjen.
Just det, om man röker för att passa in och vara cool anser jag att man har något fel i huvudet.
Egentligen är ciggaretterna en fråga om pengar! Eftersom så många röker blir "affärerna" rika på det :angry:
Fast dem ska kanske sätta bilder på lungor från en person som rökt på paketen. Jag hoppas på att rökarna fattar att det är fel.
Själv tycker jag Ciggaretter är skit :angry:
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in