Hoppa till innehåll

Förnya Ip Adressen..


Gäst iTACHiiKiD
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst iTACHiiKiD

Hur förnyar man IP Adressen snabbt och enkelt?

 

Och kommer det att påverka nerladdnings hastigheten eller nått?

 

Och kan man då se.. vad min gamle IP Adress hete?

 

T ex om jag just nu har varit inne på en sida som jag inte borde vara inne på, där min IP Adress stannat kvar, och förnyar, då kan dom inte liksom se att jag har förnyat eller så va, eller att dom ser min nya IP adress istället för den gamle?

 

Snälla hjälp. Snabba tack. Tack så länge :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din IP-adress förnyas beroende på vad din ISP har för inställningar. Svårt att säga hur ofta eller när.

 

Om du varit inne på en webbsida kan de ha sparat din ip där du kom ifrån. Så länge du har samma ip kan de para ihop dem och veta att du är du. Byter du får du en ny och de kan inte kopplas ihop på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Start - Kör - Skriv CMD - Tryck OK - Skriv ipconfig /release och enter - Sen skriver du ipconfig /renew och sen enter.

 

Sen är du klar ;) Men tror att det bara funkar om du är utan router eller liknande.. Men värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst iTACHiiKiD

ok ska testa med det du sa, Destiny.

 

Men hur vet man om man har en dynamisk eller inte en dynamisk ip då?

 

som sagt.. min ip adress börjar på 213.6.................... om det har någon betydelse.

 

Kollade på www.myip.se.. ska se om det ändras snart..

 

damn it, det funkade inte.. fick samma ip adress o.O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Start - Kör - Skriv CMD - Tryck OK - Skriv ipconfig /release och enter - Sen skriver du ipconfig /renew och sen enter.

 

Sen är du klar ;) Men tror att det bara funkar om du är utan router eller liknande.. Men värt ett försök.

Är inte det som att dra ut sladden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Start - Kör - Skriv CMD - Tryck OK - Skriv ipconfig /release och enter - Sen skriver du ipconfig /renew och sen enter.

 

Sen är du klar ;) Men tror att det bara funkar om du är utan router eller liknande.. Men värt ett försök.

Är inte det som att dra ut sladden?

 

Vet inte ._. Aldrig provat själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...