Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej. xD Ska köpa en ny dator snart och märkte snabbt att flera användare här på Fuska är mkt bättre på att hitta bra datorer för bra priser, så jag ber snällt för att få lite hjälp i sökandet.

Jag letar efter nå'nting i denna stil:

Laptop

Win Vista

1GB RAM

Hårddisk spelar ingen roll

Grafikkortet spelar inte heller så stor roll, men dt ska iaf kunna klara spel som Pro Evolution Soccer 2 och Call of Duty 2.

Skulle väldigt gärna vilja ha en 16-17" skärm.

Intel Dual Core

Prisklass: Runt 0-7,5 lax men dt gör inget om ni hittar en lite dyrare.

Kom ihåg att jag ska köpa datorn när mellandagsrean slår in (dvs nåra dagar efter jul) så priserna kanske har sänkts rejält.

Tack på förhand,

Fality

Skrivet

Med de där kraven låter det som du nästan lika gärna kan gå in på valfri datorbutik i din stad och köpa en en dator som uppfyller kraven, vilket lär vara väldigt många i den prisklassen. Går du till en riktig datorbutik kan de säkert hjälpa dig med vad du behöver. I Stockholm lär det finnas ett flertal datorbutiker skulle jag tro.

Skrivet

Men eftersom du inte ska köpa den förrän om flera månader så finns det ju bättre grejor för samma pris då... så rätt dumt att börja fråga redan nu, imho.

Skrivet

Men eftersom du inte ska köpa den förrän om flera månader så finns det ju bättre grejor för samma pris då... så rätt dumt att börja fråga redan nu, imho.

Skulle vara bra att veta vad dom grejerna ligger på för priser just nu. Har du något hum om hur mkt dom kan sänka?

Skrivet

Bygg ihop en dator på datorbutiken.se som du vill ha den så har du något att jämföra med. De har att välja så de bycger ihop den för runt 900kr. Lägger man till det får man ungefär vad det kostar i en vanlig liten lokal datorbutik. Mycket billigare kommer du nog inte undan, om du inte bygger själv, men datorbutiken är nog bra tt kolla på i alla fall.

Skrivet

Laptop? Det missade jag helt. Då blev det ju genast mycket mindre enklare att hitta riktigt billiga datorer med de kraven >_<

Varför laptop? Ska du flytta datorn mycket?

Skrivet

Laptop? Det missade jag helt. Då blev det ju genast mycket mindre enklare att hitta riktigt billiga datorer med de kraven >_<

Varför laptop? Ska du flytta datorn mycket?

orka stressa när man e på toaletten när mane inne på tibia.

nej men seriöst, ja dt ska den. ;/

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...