Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Hej. xD Ska köpa en ny dator snart och märkte snabbt att flera användare här på Fuska är mkt bättre på att hitta bra datorer för bra priser, så jag ber snällt för att få lite hjälp i sökandet. Jag letar efter nå'nting i denna stil: Laptop Win Vista 1GB RAM Hårddisk spelar ingen roll Grafikkortet spelar inte heller så stor roll, men dt ska iaf kunna klara spel som Pro Evolution Soccer 2 och Call of Duty 2. Skulle väldigt gärna vilja ha en 16-17" skärm. Intel Dual Core Prisklass: Runt 0-7,5 lax men dt gör inget om ni hittar en lite dyrare. Kom ihåg att jag ska köpa datorn när mellandagsrean slår in (dvs nåra dagar efter jul) så priserna kanske har sänkts rejält. Tack på förhand, Fality Citera
epaaj Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Med de där kraven låter det som du nästan lika gärna kan gå in på valfri datorbutik i din stad och köpa en en dator som uppfyller kraven, vilket lär vara väldigt många i den prisklassen. Går du till en riktig datorbutik kan de säkert hjälpa dig med vad du behöver. I Stockholm lär det finnas ett flertal datorbutiker skulle jag tro. Citera
Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Dt vet jag, men igentligen letar jag efter det bästa jag kan få för 7-8lax. De kraven jag skrev är minimum krav. Citera
Ozoon Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Men eftersom du inte ska köpa den förrän om flera månader så finns det ju bättre grejor för samma pris då... så rätt dumt att börja fråga redan nu, imho. Citera
Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Men eftersom du inte ska köpa den förrän om flera månader så finns det ju bättre grejor för samma pris då... så rätt dumt att börja fråga redan nu, imho. Skulle vara bra att veta vad dom grejerna ligger på för priser just nu. Har du något hum om hur mkt dom kan sänka? Citera
Ozoon Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 kanske går ner med runt 1000kr, plus lite rea på det, men det är amatörmässig gissning, finns sånna som jobbar med att analysera sånt;D Citera
Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 mitt största problem är att hitta en dator som uppfyller mina krav samtidigt som den har en 17" ;/ 17" brukar oftast va dyrare med bättre delar. Citera
epaaj Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Bygg ihop en dator på datorbutiken.se som du vill ha den så har du något att jämföra med. De har att välja så de bycger ihop den för runt 900kr. Lägger man till det får man ungefär vad det kostar i en vanlig liten lokal datorbutik. Mycket billigare kommer du nog inte undan, om du inte bygger själv, men datorbutiken är nog bra tt kolla på i alla fall. Citera
Ozoon Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Kruxxet är att det ska vara laptop, antar att datorbutiken inte bygger laptops? Citera
epaaj Skrivet 14 Oktober 2007 Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Laptop? Det missade jag helt. Då blev det ju genast mycket mindre enklare att hitta riktigt billiga datorer med de kraven >_< Varför laptop? Ska du flytta datorn mycket? Citera
Fality Skrivet 14 Oktober 2007 Författare Rapport Skrivet 14 Oktober 2007 Laptop? Det missade jag helt. Då blev det ju genast mycket mindre enklare att hitta riktigt billiga datorer med de kraven >_< Varför laptop? Ska du flytta datorn mycket? orka stressa när man e på toaletten när mane inne på tibia. nej men seriöst, ja dt ska den. ;/ Citera
Salzalada Skrivet 15 Oktober 2007 Rapport Skrivet 15 Oktober 2007 http://www.pricerunner.se/cl/27/Baerbara-d...ntel+Core+2+Duo Eftersom att du ska köra Windows Vista bör du ha 2gb minne. Säg inte emot, bara lyd. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.