Hoppa till innehåll

Zelda Oot Och Majora´s Mask


Julihann
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan alla zeldafan, varför jag skriver denna gång är för att jag och en kompis som också spelat zelda, började diskutera om zombier och mumierna i zelda. Ok alla som spelat Zelda: Ocarina of Time eller/och Zelda: Majora´s Mask, vet att i Zelda Oot är det zombis och i majora´s mask är det mumier.

 

När en zombi eller mumie attackerar Link, så hoppar dom på en bakifrån och klamrar sig fast vid en. Några tycker att de "kramar" en till döds (gastkram) andra säger att de suger blod direkt från Links nacke. Min vän sa också att de har tänder, som man ser om man tar och tittar närmare (som om någon skulle "titta" närmare frivilligt.)

 

En sak till, ibland blir man paralyserad, händer detta när de skricker eller bara händer det ibland? För det är extremt läskigt (när de skriker, (om det är vad de gör) en bra sak med det, är att då vet man att det är en zombie eller mumie i rummet.

 

Detta kanske är en diskussionsfråga jag vet inte säkert, men i alla fall om någon har lust att svara, bara svara. Och om någon märkt något mer otydligt eller mystiskt så skriv gärna här.

 

 

 

:thanks:

 

Det finns mumier i OoT också. Bränner man dessutom en mumie i MM blir det en "zombie".

 

Man blir dessutom paralyserad när de skriker, de skriker endast om dem ser dig, håll dig bakom dem så går det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...