Man skulle nog lättare se en skillnad om bilderna var större. Men jag kan hålla med om att Crysis har otroligt grym grafik. Riktigt snyggt blir det om man har shading på high (gör t.ex. så att plåten blänker i solen). Men om jag har det och har allt annat på low får jag bara 15 fps. :( Så jag spelar hellre på medium och några enstaka inställningar på high.
Så Här Bra Är Crysis
hmm.DarkElf.den vänstra sidan är äkta.INTE HÖGRA
↗ till inläggetSnart kan man göra bättre grafik än verkligheten...
Det är just det jag stör mig på, hatar spel med överrealistisk grafik!(tex crysis, kommer aldrig i hela mitt live köpa det.. Det glänser ju om karaktärerna <_< har aldrig sett att det glänser om någon normal människa i verkligeten)
Rent logsikt går det faktikst inte.
Då hur det ser ut i verkligheten är så långt du kan nå när du skapar grafik.
Bättre kan inte göras.
Nu kommer någon säkert tycka ajg är dum i huvudet.Men jag talar sanning.
Annars är Crysis riktigt nära verkligheten i sin grafik.
nix du har en poäng,människan kan skapa mycket bra grafik har vi sett nu,men vi kommer aldrig slå verkligheten.
↗ till inläggetJag tror nog att om 20 år så kan vi inte se skillnaden mellan grafik och verklighet, jag kan satsa alla mina fm på det.nix du har en poäng,människan kan skapa mycket bra grafik har vi sett nu,men vi kommer aldrig slå verkligheten.
Men crysis tänker jag nog inte köpa i allafall, det är inte roligt när spel är lika verkligt som verkligheten, sen så måste man ha en super dator för att spelen ska fin fint, utan lagg eller nått liknande.
Inte för att jag har en dålig dator men, spelet tar nog en massa av datorn.
tyvär går det nog inte att få bättre grafik än verkligheten för i verkligheten är ju allt verkligt så det går inte få bättre grafik än det som är verkligt
eller?
EDIT: såg inte att massa redan skrivit det här ^
↗ till inlägget↗ till inlägget2x 8800GTX 640, 2 GB ram och den rekommenderade processorn skulle nog klara det.Fortfarande är det knappt någon dator som klarar av att maxa Crysis och få den där snygga grafiken.
Med ett överklockat 8800 Ultra, 3 gig RAM och en överklockad Dual Core 2.67 klarar man "Very High" ganska bra. Men processorn faller lite ibland på vissa banor. Blir la till o skaffa en ny dator om något år...
Flyter på bra med min 2,6 ghz dual core 2 och NVIDIA GeForce 8400 GS med 2gb ram.
Kör på high laggfritt.
Du får inte ut allt av high, det är poängen.
Ni överdriver,. ni förstår jag klarar Crysis laggfritt med mitt data gear (ni ser det på signature, iaf en bit av den), och ultra kort är överskattat.
Angående grafik bättre en verkligheten, jag tycker det är koko att ni till och med kommenterar den.
Flyter på utan minsta lagg i min maskig också.
och ska man köra med det värsta så bör man
köra igenom Vista...
Det är otroligt bra grafik..
Synd att min skit dator inte klarar av detta spelet bara för att mitt grafikkort är nog det sämsta jag sett..
Grejen är att det är en äckligt stor prestanda skillnad på Dx 9 (Xp) och Dx 10 (vista).
min kompis var askatig för att han tydligen kunde köra på "högsta graffen" med allt på max vilket jag gärna ville se.
han använder då xp, så jag sa åt honom att installera vista och testa hur det gick på samma inställningar.... (det laggade sönder) :D
hm, jag kör vista ultimate (dx10), crysis Veryhigh, (nu med patchen) typ den där Detajl grejen har jag max typ 18 nåt. (är det bra att maxa den eller vilket är bäst på den?)
Innan jag märkte att det stod vilkne som var verklig och vilken som var crysis trodde jag att crysis var verkligheten O_O