Hoppa till innehåll

Befolkningskontroll


MrSwat
 Dela

Rekommendera inlägg

Dela ut kondomer i Indien och Afrika, problemet löst.

 

Haha! Jag skrattade faktiskt. Dela ut kondomer ja, då blir det ju mindre folk. Haha! :D

 

Var det ironi, tror du inte att det funkar? Du vet väl att kondom är ett preventivmedel, det vill säga något som hindrar dig från att få barn?

 

Det finns några mindre problem, t.ex. är kondomder en färskvara, och ska förvaras under en viss temperatur för att dom inte ska bli hård och spricka under samlaget, den finns det rykten om att kondomder intealls fungerar, pluss att det finns ganska många fler problem som är värren i Afrika, t.ex. diktaturer, inbördeskrig osv.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dela ut kondomer i Indien och Afrika, problemet löst.

 

Haha! Jag skrattade faktiskt. Dela ut kondomer ja, då blir det ju mindre folk. Haha! :D

 

Var det ironi, tror du inte att det funkar? Du vet väl att kondom är ett preventivmedel, det vill säga något som hindrar dig från att få barn?

 

Det finns några mindre problem, t.ex. är kondomder en färskvara, och ska förvaras under en viss temperatur för att dom inte ska bli hård och spricka under samlaget, den finns det rykten om att kondomder intealls fungerar, pluss att det finns ganska många fler problem som är värren i Afrika, t.ex. diktaturer, inbördeskrig osv.

 

Soad_token

 

Men nu är inte andra problem relevanta i den här frågan eftersom det handlar om befolkningskontroll.

Rykten om att kondomer inte fungerar? Hur tänker de då? Om de inte går sönder fungerar den garanterat. Dessutom är det inte bara ett preventivmedel utan den skyddar ju också mot könsjukdomar, så det skulle göra många problem mindre om de delades ut oftare i t.ex Asien och Afrika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dela ut kondomer i Indien och Afrika, problemet löst.

 

Haha! Jag skrattade faktiskt. Dela ut kondomer ja, då blir det ju mindre folk. Haha! :D

 

Var det ironi, tror du inte att det funkar? Du vet väl att kondom är ett preventivmedel, det vill säga något som hindrar dig från att få barn?

 

Det finns några mindre problem, t.ex. är kondomder en färskvara, och ska förvaras under en viss temperatur för att dom inte ska bli hård och spricka under samlaget, den finns det rykten om att kondomder intealls fungerar, pluss att det finns ganska många fler problem som är värren i Afrika, t.ex. diktaturer, inbördeskrig osv.

 

Soad_token

 

Men nu är inte andra problem relevanta i den här frågan eftersom det handlar om befolkningskontroll.

Rykten om att kondomer inte fungerar? Hur tänker de då? Om de inte går sönder fungerar den garanterat. Dessutom är det inte bara ett preventivmedel utan den skyddar ju också mot könsjukdomar, så det skulle göra många problem mindre om de delades ut oftare i t.ex Asien och Afrika.

 

Efter som dom inte alltid har fått en bra utbildning så förstår dom inte hur AIDS t.ex. sprids. Många är rädda för att åka i samma ambulans som en AIDS sjuk för dom är rädda för att bli smittade:/.

Men tillbaka till topic. Jag tror att det inte kommer gå att kontrollerar befolkningen, därför att folk kommer inte att gå med på det, det jag tro kommer hända är att någon ny sjukdom kommer att dyka upp när det blir alldelles för tätt befolkat. En sjukdom som vi inte kan kontrollerar och som kommer ta död på stora delar av befolkningen, sen kommer vi bli överbefolkade och så går det runt...tror jag iaf. Jag vet att det låter väldigt dramatiskt men något åt det hållet till tror jag, sen om det inträffar om 2 år eller om 2000 år det har jag ingen anning om.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett totalförbud skulle aldrig fungera; det gör det inte i Kina heller, om än ettbarnskampanjen varit mycket lyckad. Själv vill jag se en lagstiftning som uppmuntrar till återhållsamhet i födandet; att begränsa till två barn blir svårt för dem som får trillingar el. fler. Skall de tvingas avliva el. ge bort något av barnen. Nej, jag tycker att man skall för de två första FÖDSLARNA få barnbidrag, vilket man inte skulle få för de följande födslarna. Efter ett tillräckligt stort antal födslar skall man dessutom tvinga betala någon form av samhällsbelastningsskatt, som naturligtvis skall baseras på familjens inkomster. I Kina kan många toppolitiker gå runt ettbarnsregeln, eftersom böterna är så små att de med råge kan betala dessa.

Mer skatter? Skatter är världens största problem och du vill ha mer :S.

 

Systemet får helt enkelt vara max 2 födslar, eller 1 om tvillingar första. Överstrider man så tar dem barnen ifrån dem. Då skulle folk tänka innan.

 

Jag trodde att du inte gillade förbud? Och dessutom, varför skulle det vara bra att man tog barnen? De finns ju fortfarande kvar och det leder bara till ledsamheter hos både föräldrar och barn.

 

Om du inte menar att man skall ha ihjäl barnen förstås?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

tror stor anledning till överbefolkningen på jorden är religion. folk vill föda barn. Gud har sagt att dom ska det.

 

om du har 1kkkkk~ spermier så är det onödigt att inte använda dessa.

 

barn = arbetskraft

kosta vad det gör, vi måste ha lantbruk

 

därmed inte sagt att jag är för överbefolkning.

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror stor anledning till överbefolkningen på jorden är religion. folk vill föda barn. Gud har sagt att dom ska det.

 

om du har 1kkkkk~ spermier så är det onödigt att inte använda dessa.

 

barn = arbetskraft

kosta vad det gör, vi måste ha lantbruk

 

därmed inte sagt att jag är för överbefolkning.

1kkkkk spermier används: Inte bra. Gud kanske vill att vi ska skapa nya människor, men någon gräns får han väl tåla.

Det finns 6 miljarder människor på Jorden, använd alla 1kkkkk spermier.

 

10000x60000000= 600000000000

 

Och vi har inte plats med 600000000000 männsikor på Jorden. HUZZAH!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...