Hoppa till innehåll

Zelda: Ocarina Fo Time


Julihann
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det någon som vet vart gubben som köper Bynny Hood är, jag veta tt han springer tunt Lon Lon Ranch. Men jag har sprungit runt där ett par tusen gånger, och även stått still för att "vänta på honom". Jag vet också att han springer på dagen eller natten, men vilar han på natten eller dagen? Vilket av dom? Och börjar han springa efter man klarat/ fått något. Som ex ett tempel eller fått något föremål? Jag skulle bli väldigt tacksam för jag har blivit lite frustrerad över att jag inte hittar honom!

 

 

 

MVH

 

Från mig

 

 

 

p.s det ska stå Zelda: Ocarina "of" time

Redigerat av Julihann
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han kommer inte fram fören man har fått alla tre stenarna. När dfu har dom springer han så glatt runt.

Åh tack. Jag som tänkte sälja alla maskerna innan. He he :P

 

 

 

p.s

 

Du borde skriva in ett fusk om det, eftersom inte alla som spelat zelda: Ocarina of Time inte har sålt alla maskerna tack vare det. Jag säger inte att alla inte har, bara några, som tex jag (he, he ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan skriva hur man säljer alla masker i spelet.

 

The Keaton Mask

 

Den första masken är the Keaton Mask. Innan man går upp till Death Mountain, vid grinden, står det en vakt som har pratat om att han vill ha the Keaton Mask till sin son. Gå till the Happy Mask Shop och låna masken. Ta med masken till grinden vid Death Mountain, ta på masken och prata med vakten. Han köper masken för 15 rupees, så du tjänar 5 rupees. Ta pengarna tillbaka till maskaffären och betala för den.

 

Skull Mask

 

Den andra masken man kan låna från affären är the Skull Mask. Ta masken till the Lost Woods, där du finner en unge som står på den höga stubben. Prata med honom när du har tagit på masken så vill han ha den. Han betalar dig 10 rupees för masken som kostar 15 rupees. Gå tillbaka till affären och låna nästa mask.

 

Spooky Mask

 

Ta the Spooky Mask till Kakariko Graveyard när det är dag. Där går det omkring en liten pojke. Ta på masken och prata med honom, så vill han ha den. Han betalar fullt pris och går sin väg. Ta pengarna till maskaffären.

 

Bunny Hood

 

Nästa mask är the Bunny Hood. Låna masken och gå till Hyrule Field, mot Lon Lon Ranch. Gå runt ranchen i en cirkel åt höger så ser du den springande mannen. När han stannar för att andas, tar du på masken och pratar med honom. Han vill ha den och ger dig så mycket pengar du kan bära i din plånbok, så det är smart att skaffa Giant's Wallet innan du säljer han masken. Ta pengarna till maskaffären och låna den sista masken.

 

Mask of Truth

 

För att du har sålt alla masker får du the Mask of Truth som en belöning. Masken gör så att du kan läsa andras tankar. Du kan gå till alla Gossip Stones när du har på masken för att få tips i spelet.

 

Goron, Zora och Gerudo Maskerna

 

Goron, Zora och Gerudo maskerna är tillgängliga i affären som en belöning när du har sålt alla masker. Du kan bara låna en mask åt gången. Ta på maskerna för att få intressanta reaktioner från invånarna i Hyrule.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...