Gäst ihabba123 Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 JAG undrar om jag har en bra data eller om man kan höja ghz eller ram? Amd sempron 2400+ 1.67 ghz 768mb ram grafikkort: NIVIDIA GeForce 6200 128mb ram Citera
Katt Skrivet 5 November 2007 Rapport Skrivet 5 November 2007 (redigerat) Nej, din dator är faktiskt inget vidare... Duger gott att göra arbeten på och så, men ingen gamerdator. För att höja prestandan, måste du köpa mer RAM och kanske en bättre processor. Grafikkortet har oxå sett sina bästa dagar, tyvärr, klarar inte nya, krävande spel... Eller, jag vet inte om det där med grafikkortet stämmer, det kanske är bra, men inte det bästa, iaf... Redigerat 5 November 2007 av Katt Citera
epaaj Skrivet 6 November 2007 Rapport Skrivet 6 November 2007 Om det är en bra dator eller inte beror på vad du vill göra med den. Jag skulle dock föreslå att du byter ut processorn om du ska byta något. Det är nog den komponent som kommer göra mest skillnad först och främst. Sen beror det på vad för typ av RAM du har. Grafikkortet duger nog, men inte till senaste spelen som Katt skrev här ovan. Citera
Gäst ihabba123 Skrivet 6 November 2007 Rapport Skrivet 6 November 2007 jag vill typ byta ut processorn mot........................AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz socket AM2,2 MB,BOXED. OCH grafikkortet mot...........................PNY Verto GeForce 8600 GT Citera
Ozoon Skrivet 6 November 2007 Rapport Skrivet 6 November 2007 Då behöver du ett nytt moderkort för att sockets ska passa, och PCI-E portar kan vara roligt med PCI-E kort, och då behöver du nya RAM minnen om inte dom ska få din dator att gå brutalt långsamt, så i det stora hela: Köp en ny dator, sälj den gamla, om du nu inte vill ha två. Citera
Filosofen Skrivet 7 November 2007 Rapport Skrivet 7 November 2007 Skulle faktiskt råda dig att köpa en hel ny dator istället för att mecka med att byta ut komponenterna med meeeeeeera. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.