💬
Logga in
Fuska.se

Tutorial/medelsvår: Hur Man Får En Render Att Smälta In!

22 svar · startad

Nu ska ni få lära er något:

Kritik: Lägg till edge blurring i tutorialen, då smälter det in dubbelt så bra.

Kommentar: Den smälter ju inte alls in! Skitdålig tutorial.

Nivå 5 · Fuskare

Båda två är kritik i olika grad. Den andra är inte lika specifik men säger ändå VAD det är som är fel med tutorialen. Jo, resultatet. Den säger inte bara "Skitkass tutorial". Efter det vet man att det är resultatet som inte blir bra och alltså bör själva tillvägagångssättet ändras. I den första så säger man EXAKT vad som ska göras men det måste man inte göra för att det ska vara konstruktiv kritik.

Ungefär som vid ett spel:

1. Lägg till fler spellägen. Blir tråkigt med bara ett.

2. Kan du inte lägga till Tower Defence? Alltså när man...

Båda två är kritik, men konstruktiv i olika grad. Man måste lära sig att kunna ta båda varianterna.

11 Nov 2007
↗ till inlägget

Båda två är kritik i olika grad. Den andra är inte lika specifik men säger ändå VAD det är som är fel med tutorialen. Jo, resultatet. Den säger inte bara "Skitkass tutorial". Efter det vet man att det är resultatet som inte blir bra och alltså bör själva tillvägagångssättet ändras. I den första så säger man EXAKT vad som ska göras men det måste man inte göra för att det ska vara konstruktiv kritik.

Ungefär som vid ett spel:

1. Lägg till fler spellägen. Blir tråkigt med bara ett.

2. Kan du inte lägga till Tower Defence? Alltså när man...

Båda två är kritik, men konstruktiv i olika grad. Man måste lära sig att kunna ta båda varianterna.

Åh, jag hatar att erkänna att jag haft fel :P Jo, skildnaden på vanlig kritik och konstruktiv kritik hade jag helt glömt bort :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in