Hoppa till innehåll

Engelska B, Matte B


Kylle
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det stor skillnad mellan A-kurserna och B-kurserna i matte och engelska, eller kan vem som helst klara av det? Funderar på att börja läsa det snart eftersom jag antagligen komer att läsa vidare efter gymnasiet och de flesta kurserna kräver ju det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår.

 

Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A-kursen (matematik) är praktiskt taget bara repetition från högstadietiden, B är nya saker.

 

A-kursen (engelska) har för mig än sålänge mest inneburit repetition, men vad jag förstått så är det olika. B-kursen vet jag inte alls vad den innehåller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår.

 

Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)).

Jag har aldrig hört talas om parabler, symmetrilinjer och vertex och jag läser MaD för fanken. :P

Om man ska läsa MaB på en termin så är det lite jobbigt faktiskt. Bara man inte har för svårt för matte så klarar man det.

 

När det gäller EngB så är det inget märkvärdigt jämfört med A-kursen.. Man ska använda mindre svenska och läsa en del om engelsk historia. Har man en bra lärare är det bara lätt och jätteskoj. Läser EngC nu, det är verkligen inte svårt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår.

 

Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)).

Jag har aldrig hört talas om parabler, symmetrilinjer och vertex och jag läser MaD för fanken. :P

Om man ska läsa MaB på en termin så är det lite jobbigt faktiskt. Bara man inte har för svårt för matte så klarar man det.

 

När det gäller EngB så är det inget märkvärdigt jämfört med A-kursen.. Man ska använda mindre svenska och läsa en del om engelsk historia. Har man en bra lärare är det bara lätt och jätteskoj. Läser EngC nu, det är verkligen inte svårt!

 

kommer du göra CAE (?), Cambridge Exam eller wtf det är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kommer du göra CAE (?), Cambridge Exam eller wtf det är?

Vad är det? :P Jag läser mest EngC för att jag har lätt för engelska och det kan behövas i arbetslivet.

 

OK, då vet jag. Så om man har lätt för matte och engelska är det inga problem alltså?
Precis. No problems at all. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Matematik B är bara 50 poäng, men praktiskt taget bara nya saker, såsom parabler, symmetrilinjer, koefficienter, andragradsfunktioner, ekvationssystem, vertex, algebra m.m. Svårighetsgraden beror helt på personen själv. Om man finner matematik svårt, är B-kursen svår.

 

Om Engelska B vet jag bara att man kommer titta lite närmare på släktskap (orkar inte vänta!!! ;)).

Jag har aldrig hört talas om parabler, symmetrilinjer och vertex och jag läser MaD för fanken. :P

Om man ska läsa MaB på en termin så är det lite jobbigt faktiskt. Bara man inte har för svårt för matte så klarar man det.

 

När det gäller EngB så är det inget märkvärdigt jämfört med A-kursen.. Man ska använda mindre svenska och läsa en del om engelsk historia. Har man en bra lärare är det bara lätt och jätteskoj. Läser EngC nu, det är verkligen inte svårt!

 

 

Parabler, symmetrilinjer och vertex är något som ingår i MaB, hur kan du inte hört talas om det? :o

 

Vi pratade till och med om det på msn någon gång förra året tror jag :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...