Hoppa till innehåll

Hjälp Tack ...


Julihann
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag behöver hjälp på WindWaker ...

 

Vart hittar man kartan som visar spökskeppets framfart?

Hur klarar man hålet på Bomb Island?

Gubben med kameran gav mig uppdraget att hitta något om en älskare (eller något.) Är det tjejen som var fattig och sedan blev rik? Jag har gjort hennes uppdrag med brevet (helt och hållet) betyder det att jag inte kan göra klart kamramannens uppdrag? Och är det från honom jag får kameran med färg?

Den sorgsna killen som sitter på trappa, vad ska jag ta kort av för att göra honom nöjd? (har försökt med, fullmåne, solen och lite lustigt med en gris.)

Och vad ska man göra med den regnbågsfärgade eldflugan (tror jag det är.)

 

 

Jag skulle uppskatta om någon kunde svara tack :)

 

 

MVH

 

Från mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behöver hjälp på WindWaker ...

 

Vart hittar man kartan som visar spökskeppets framfart?

Hur klarar man hålet på Bomb Island?

Gubben med kameran gav mig uppdraget att hitta något om en älskare (eller något.) Är det tjejen som var fattig och sedan blev rik? Jag har gjort hennes uppdrag med brevet (helt och hållet) betyder det att jag inte kan göra klart kamramannens uppdrag? Och är det från honom jag får kameran med färg?

Den sorgsna killen som sitter på trappa, vad ska jag ta kort av för att göra honom nöjd? (har försökt med, fullmåne, solen och lite lustigt med en gris.)

Och vad ska man göra med den regnbågsfärgade eldflugan (tror jag det är.)

 

 

Jag skulle uppskatta om någon kunde svara tack :)

 

 

MVH

 

Från mig

 

Åk till Diamond stepp island ta dig till toppen med hookshot och hoppa ner i hålet.

Där nere finns det en massa olika Warppots.

1. Gå ner i den första.

2. Gå förbi hörnet och gå ner i krukan näst till en floormaster.

3. Hoppa ner för religen (tror jag det heter) gå sen ner i den till vänster.

4. Hoppa ner i krukan till vänster och hämta kartan.

 

Du ska slå till Magtails så att dom rullar ihop sig sen kastar du ner dom i hålen med eld runt sig. Sen fortsätter du tills du kommer fram till kistan och får en hjärtdel.

 

Ställ dig Lenzos affär och rikta kameran mot Linda (flickan i orange dräckt) vänta tills Anton (killen med basker) kommer förbi och när dom kollar på varandra så tar du kort på dom. Ja det är av honom du får färgkameran om du har kvar den färgglada älvan spara den för den ska du ge till honom efter uppdraget.

Det är fullmånen du ska visa honom, försök med färg nästa gång.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja han kommer efter ett tag men han får inte se dig och du måste ta bilden när han lägger in den precis på sekunden.

Jag spelade sammtidigt när jag läste forumet igen (inte exakt sammtidigt ;: ) så jag provade såklart igen ... varför jag inte klarade var att jag trodde att han skulle gå på natten. Men nu när jag provade så tänkte jag att han kanske gick om jag inte stod för nära ... så jag klarade det :) (innan du skrev :blink: )

 

Sorry för besväret ... :D

 

Men tack för det andra :thanks:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föresten vad jag menade med hjälp på hålet på Bomb island var att, jag har kommit igenom det första rummet (superenkelt) men det andra är mycket svårare. Jag har lagt ner en kruka i ett av hålen. Men när jag kommer upp på den andra platformen står jag där och slänger dom antagligen tills dom (väldigt sakta) har dödat mig eller tills jag råkar ramla i (jag brukar stå där i timmar). Jag undrar vilket av de brinnande hålen man ska kasta dom på? Är det båda eller bara en?

 

 

Föresten jag fixade det med kameran :)

Redigerat av Julihann
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...