Gäst GunsNroses Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 (redigerat) tja alla er! jag har ett Nivida geforce 6100 nForce 405, och på spelet står det att det behövs: 64MB TGL. är mitt så bra.(jag vet att det är ett gamalt frafik kort jag har). eller hur vet jag hur man ska veta att mitt grafik-kort är bra. till detta spel? Redigerat 28 December 2007 av GunsNroses Citera
thomja Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 tja du kan börja med att kolla hur många mb du har installerat på ditt grafikkort och så kan jag tilläga at 64 mb är inte mycket. själv har jag ett geforce 7600 gs som har strulat lite på sistånne men det är 256mb :P . du kanske kan ta reda på hur många mb du har genom att högerklicka på den här datorn och tryck på hantera och sen enhetshanteraren sedan trycker du upp bildskärmskort och där kanske det står men det står på de flesta Citera
Gäst GunsNroses Skrivet 28 December 2007 Rapport Skrivet 28 December 2007 (redigerat) tja du kan börja med att kolla hur många mb du har installerat på ditt grafikkort och så kan jag tilläga at 64 mb är inte mycket. själv har jag ett geforce 7600 gs som har strulat lite på sistånne men det är 256mb :P . du kanske kan ta reda på hur många mb du har genom att högerklicka på den här datorn och tryck på hantera och sen enhetshanteraren sedan trycker du upp bildskärmskort och där kanske det står men det står på de flestavart sedan där ska man leta. kan ta ta ett screenshot och laddaup så jag ser hur det ser ut? så ser det ut för mej..bild101.bmp Redigerat 28 December 2007 av GunsNroses Citera
Gäst alan.shalaji Skrivet 29 December 2007 Rapport Skrivet 29 December 2007 Rätta mig om jag har fel men tillverkas det mindre än 256MB till 7600GS? Har för mig att 256 är det lägsta. Ifall jag har rätt så kan du köra ditt spel. Annars kan du alltid gå in här: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Där kan du bara klicka på vilket spel som helst och sen "Can You Run It". Scrolla ner till Graphics Driver och där ser du vad du har. ;) Citera
Gäst GunsNroses Skrivet 29 December 2007 Rapport Skrivet 29 December 2007 (redigerat) Rätta mig om jag har fel men tillverkas det mindre än 256MB till 7600GS? Har för mig att 256 är det lägsta. Ifall jag har rätt så kan du köra ditt spel. Annars kan du alltid gå in här: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Där kan du bara klicka på vilket spel som helst och sen "Can You Run It". Scrolla ner till Graphics Driver och där ser du vad du har. ;) ok menar du detta som graphics driver? Video Card Minimum: 64 MB AGP Video Card with supported DirectX 8.1 drivers (GeForce3+ / Radeon 8500+) You Have: NVIDIA GeForce 6100 nForce 405 (GeForce 6100 nForce 405) PASS Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 64 MB , You have - 256.0 MB Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes Video HW Rasterization: Required - Yes , You have - Yes Vertex Shader Ver.: Required - 1.0 , You have - 3.0 Pixel Shader Ver.: Required - 1.1 , You have - 3.0..................................................... det var prisis så mitt grafik-kort var G. kan det bero på att jag inte kan ha den bästa grafiken? Redigerat 29 December 2007 av GunsNroses Citera
UBER1337FAGX Skrivet 30 December 2007 Rapport Skrivet 30 December 2007 Det beror delvis på processorn. Men i tanke på att spelet kräver 64mb grafik korts ram, så tror jag inte det suger så mycket av processorn, så jag tror att du lär kunna spela på högsta grafik. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.