💬
Logga in
Fuska.se

Datorn Seg

3 svar · startad

Jag har en gammal kontorsdator på 2 år ungefär.

Problemet med den är att den är extremt seg speciellt vid startuppen då det tar skitlång tid för den att starta. Den kan inte jobba med flera saker samtidigt, den brukar haka upp sig ibland och så.

Men jag vet inte varför den är så seg. Jag har rensat i registret, defragmenterat, städat massa skräp och sökt efter virus utan att ha hittat något. När jag formaterar om hårddisken så blir allt bra, men sedan när jag ska installera program blir den sakta segare och segare. Vad är problemet? Går det att snabba upp den på något sätt??

Datorn har en Intel Celeron processor på 2.60 Ghz och 1 Gb ram-minne. Det borde gå rätt bra egentligen men det gör det inte, varför??

↗ till inlägget

Jag har en gammal kontorsdator på 2 år ungefär.

Problemet med den är att den är extremt seg speciellt vid startuppen då det tar skitlång tid för den att starta. Den kan inte jobba med flera saker samtidigt, den brukar haka upp sig ibland och så.

Men jag vet inte varför den är så seg. Jag har rensat i registret, defragmenterat, städat massa skräp och sökt efter virus utan att ha hittat något. När jag formaterar om hårddisken så blir allt bra, men sedan när jag ska installera program blir den sakta segare och segare. Vad är problemet? Går det att snabba upp den på något sätt??

Datorn har en Intel Celeron processor på 2.60 Ghz och 1 Gb ram-minne. Det borde gå rätt bra egentligen men det gör det inte, varför??

hmm att den är seg när du startar datorn är för att alla pogram du har startars. du kan stänga av dom genom detta tror jag. Start> Kör> skriv: msconfig>tjänster! så finns dom pogramen där som startarupp när dator startar. !oops! stäng inte av dom sakerna som är bra! Te.x: antiviruspogram och sånt!

Senast ändrad:

Klistrad tråd i PC -forumet:

http://www.fuska.se/forum/Laer_Dig_Att_Spe...tor-t97538.html

8 Jan 2008
↗ till inlägget
han moste väll inte det?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in