💬
Logga in
Fuska.se

Realtek Ljud

8 svar · startad

Hej!

nu har min kompis fått windows vista ultimate

efter han installerat den så fungerar inte hans ljud!

men vi tror att det kan bero på drivrutinerna fast vi vet inte vad hans ljud kort är så vi kan inte installera

drivutiner.

hjälp!

Nivå 4 · Lärling

Högerklicka "Dator" -> "Egenskaper" -> "Maskinvara" -> "Enhetshanteraren" -> något med ljud där så ska ni ser att ni nog hittar det ;)

Så är det i Win XP men tror det är liknande i Win Vista ;)

här är screenshot

post-39158-1200741929_thumb.jpg

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Hmm, ja det hjälpte inte mycket, vet inte riktigt annars...

jag behövewr hjälp snabbt

tror du att det är drivrutinerna eller ljud kortet för att när jag hade xp så fungerade det men nu har jag vista så fungerar det inte??

Nivå 1 · Novis

gå in på realteks sida o ladda hem senaste drivrutinerna.

Nivå 4 · Lärling

Eller bara gå upp på dator tillverkarens hemsida o ladda ner de senaste drivrutinerna..

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

här är screenshot

JAg vet inte om det är samma på vista som på xp men under fliken andra enheter så ligger ljudstyrenhet fär multimedia om du sätter i skivan till moderkortet(är det för mig jallefall) så högerklickar då på den ena och väljer uppdatera drivrutin sen väljer du att söka genom skivan efter drivrutinerna jag gör jallefall såhär när jag installerar xp datorer.

Senast ändrad:

20 Jan 2008
Nivå 3 · Lärling

Jag installerade nyligen om en dator. En partition med xp och en med vista. Vista kunde spela upp ljud utan att ha realtekdrivisar installerade. xp kunde det inte. Jag tror att vista har stöd för det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in