Hoppa till innehåll

Ev Träning

Snooze

Rekommendera inlägg

Okej eftersom det verkar att många har problem med EV träning ska jag nu en gång för alla beskriva vad det är för något och vad man ska möta för några.

Info : EV står för Effort Value som betyder ungefär Anstränings Värde.

När man EV tränar så tränar man upp en viss stat hos sin pokemon genom att möta andra pokemon som har den här staten dominerande.. Ex :

Hp - Wishmur - Grottan på Route 106

Att - Carvanha - Route 119 - (Super Rod)

Defense - Sandshrew/Skarmory - Route 113

Special Attack - Spinda - Route 113

Special Defense - Tentacool - Nästan överallt där du surfar.

Speed - Zubat/Golbat - Cave Of Orgin.

Om du vill veta när din pokemon inte kan få in mer EP(Effort Points) i sig så finns det en kvinna i Slateport.. Brevid Energy Guru som ger dig ett "Effort Ribbon" när din pokemon har nått 510 EP.

Därför är det bäst att börja EV träna just när du får din pokemon.

Men det kan ju vara svårt att träna mot Carvanhas med din nykläckta Mudkip... Där kommer EXP Share in.

Den pokemonen som har EXP Share som sitt hold item får samma summa utav EP som den pokemon som besegrar själva EV pokemonen. EX Min Eevee håller i EXP Share. Min Umbreon möter en Wishmur och vinner. Då får Eevee samma summa utav EP som umbreon fick.

Nu kommer delen med Rare Candies.

Rare candies tar upp din pokemon en level det vet alla men den ger ingen EP överhuvudtaget och gör därför din pokemon mycket svagare än vad den skulle bli om den tränat som vanligt med EV.

Därför är det först säkert att använda Rare Candies efter du fått Effort Ribbon.

Behöver ni mer hjälp så Pma mig. Hoppas detta har hjälp något i allafall.

Redigerat av Snooze
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst pokemaster1

du snooze, 2 frågor! 1. när du skriver "möta andra pokemon",menar du möta eller besegra?

2. gäller det tränarmatcher också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...