Vitdom Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 (redigerat) hej! jag undrar hur jag ska få normal temperatur i min dator?? min normala temperatur är ca 70 grader(på CPU) ca 45 grader(på systemet) detta står i BIOS i "PC Health status" Och jag har inte överklockat någonting.. så hur får jag ner temperaturen och vad är fel!? :blink: (jag har dammsugit hela datorn så det är inte damm) [EDIT] jag börjar faktiskt tro att hela BIOS och hårdvaran är felinstalerad!?!? Redigerat 29 Juni 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Skulle du kunna berätta villken temperatur din dator har nu som är så "as hög"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 (redigerat) Lyft på CPU fläkten och CPU kylflänsen, är det en torr platt lite dammig sak där så ska du köpa ny kylpasta. Jag rekomenderar Den här Redigerat 29 Juni 2006 av Gиome Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 (redigerat) Skulle du kunna berätta villken temperatur din dator har nu som är så "as hög"? Just nu är min temp i datorn: 76grader(CPU), 46grader(system) Redigerat 29 Juni 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 29 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 Pricis... Mellan kylflänsen och CPU'n ska det vara en grå kletig massa... om den är torr så ska du ta bort det försiktigt med pappae (INTE BLÖTT) och sedan aplicera ny kylpasta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2006 (redigerat) ok tack men jag kommer nog kanske inte göra det själv.. kan inte så mycket.. jag får gå till nån dator reparatör så får han fixa det.. OBS jag kom å tänka på att sisst jag kollade så hadde CPU'n nästan bränt sig fasst i moderkortet.. kan något viktigt gått sönder? Redigerat 29 Juni 2006 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 (redigerat) du bör göra som Gnome sa. och använd då datorn inte mera i fall det visar sig att det bränner. och fixa ny kyl pasta. p.s hur länge har du haft datorn? och ja viktiga delar kan gå sönder om cpu bränner fast sig. så e försiktig och använd inte datorn så ofta förrän du har fixat kylpasta osv vore jag du skulle jag inte använda datorn alls förrän det e fixat. Redigerat 1 Juli 2006 av girder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lithium Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Varje gång du lämmnar datorn så stäng av den för att svalka ner den , hade på min datorn 24/7 förut och den var varm som s*tan .. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Om du nu vill använda datorn ändå så kan du ju altod öppna chasiet. det gör då att luften i datorn blir mycket svalare. sen kan du ju satsa på att köpa en bättre fläkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Men att ha datorn uppe fyller kylflänsarna snabbt med damm så när du sätter på väggen igen så ska du dammsuga flänsarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Med tanke på hur ofta man bör rengöra i datorn så spelar det inte så stor roll om luckan är öppen. visst kommer den in mer damm, men inte allt för mycket. det beror ju på om man har ett städat och dammfritt rum :). sen om man har många fläkt platser så är det bra att ha en fläkt som blåser utåt. den gör så att varmluften far ut snabbare och blåser ut allt damm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 aja.. datorn är iallafal inlämnad till fujitsu simens.. de kommer att fixa den.(hoppas jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.