💬
Logga in
Fuska.se

En Fråga Om Hakkors...

11 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

tjao.

jag tänkte göra en liten skojjig flashfilm med indiana jones : D

och ni som har sett filmena vet att det är nazister med i dom, så det tänkte jag också ha med ;p men jag vet itne riktigt om jag ska göra riktiga hakkors på deras kostymer :/

jag har hört att det finns lagar att man inte får göra hakkors och sånt...

SÅ jag vill bara höra mig för innan jag kanske lägger ut det på internet och så så att jag inte gör något olagligt :)

tacksam för svar!

Det finns absolut ingen lag om att man inte får ha hakkors. Fast många tror det eftersom dem flesta som har hakkors på sig slår ner invandrare och därför tror många att det är olagligt.

Hakkors var ju från början ett soltecken tills Hitler missbrukade det.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

tjao.

jag tänkte göra en liten skojjig flashfilm med indiana jones : D

och ni som har sett filmena vet att det är nazister med i dom, så det tänkte jag också ha med ;p men jag vet itne riktigt om jag ska göra riktiga hakkors på deras kostymer :/

jag har hört att det finns lagar att man inte får göra hakkors och sånt...

SÅ jag vill bara höra mig för innan jag kanske lägger ut det på internet och så så att jag inte gör något olagligt :)

tacksam för svar!

I sverige finns det ingen lag mot hakkors, men jag skulle nog ha undvikit det eftersom det kan vara stötande.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Det finns absolut ingen lag om att man inte får ha hakkors. Fast många tror det eftersom dem flesta som har hakkors på sig slår ner invandrare och därför tror många att det är olagligt.

Hakkors var ju från början ett soltecken tills Hitler missbrukade det.

du kan bli polisanmäld om du har det, för hets mot folkgrupp eller kränkning, vi jobbade om de i skolan för nån vecka sen xD

Nivå 6 · Fuskare

Det är nog ingen fara, det är skillnad på att ha hakkors överallt och att ha ett hakkors på en nazist.

15 Mar 2007
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #6

Kan hanhär vara stötande? (notera det lilla hakkorset på hans arm):

http://img3.freeimagehosting.net/uploads/df18687693.jpg

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Nej, det skulle bara se dumt ut utan.

16 Mar 2007

Det är väl okej att du har hakkors, så länge du inte börjar typ skriva: " Ut med judarna" etc...

OBS: Jag är INGEN Nazist...

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Umbreon Moon, du behöver inte skriva att du inte är nazist. Den som tror att du är en efter ett sådant inlägg måste ha en hjärnskada.

19 Mar 2007

Ska du ha hakkors så måste det vara ett vettigt syft(Film är helt ok), personerna får inte göra h-hälsningar eller säga kränkande saker.

Ska du göra det du berättar om är det nog ingen fara :)

21 Mar 2007
Nivå 2 · Novis

Tips:

Om du skriver typ " Den här filmen är inte menad att stöta lr vara provocerande mot någon "

lr " Denna film innehåller tecken som kan vara stötande " innan

//philla

22 Mar 2007
↗ till inlägget

Tips:

Om du skriver typ " Den här filmen är inte menad att stöta lr vara provocerande mot någon "

lr " Denna film innehåller tecken som kan vara stötande " innan

//philla

Mycket bra tips :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in