💬
Logga in
Fuska.se

Hantlar

7 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag har börjat köras med hantlar. Hur många reps ska jag köra med vilken tyngd för att bygga muskler?

Hmm.. Jag vet att <-2-> <-2-> är för de under 13, sen lägger man väl på nåt kilo va?

15 = <-4,5-> <-4,5-> elr?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har börjat köras med hantlar. Hur många reps ska jag köra med vilken tyngd för att bygga muskler?

Du bör köra med cirka fem kilo med hyffsade repetitioner. Beror på hur du vill bygga dina muskler. Vill du bli uthållig ta lite lättare vikter och göra dubbelt så många rep.

10 May 2007

Jag kör <-5,5-> <-5,5-> när jag bara tränar till vardags. Ganska skönt... Kanske kommer med tips på hur du ska öva sen.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

Men jag brukar göra consentrationscurls 10kg 10 reps för att bygga muskler, är det bra?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Det beror på hur stark du redan är?

När jag nu tränar med hantlar så har jag 9-10kg, ca 12 reps x3

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

Nån som vet hur man tränar triceps?

↗ till inlägget

Nån som vet hur man tränar triceps?

Yupp, ställ dig såhär... där / \ är armarna. Ta tag i hantlarna.

...O

../|\

Och sedan gör du såhär...

..O

.\|/

Och så ner iger..

Glöm inte att röra så lite som möjligt på axlarna och stå ganska rakt. Sedan för att undvika kroppskador håller du armarna raka på sidan som jag visade.

Kvittar hur du håller armarna, men för bäst effekt har du bicepsen NERÅT. Alltså vanlig ståposition.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in