💬
Logga in
Fuska.se

Travian

18 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tjena, just nu vill jag bygga en marknadsplats i min by och det står att det är detta som krävs:

80 trä

70 lera

120 järn

70 vete

och fyra vete med kryss över (eller avd den nu är)

Men när jag ska bygga det så står det att jag har brist på mat även om jag har 545 vete. Vad är det som är fel? :(

Nivå 2 · Novis

Det där vetet med kryss över betyder din veteåtgång, denna kan altså inte vara minus, så det ända du kan göra är att bygga mer vetefält.

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

Tackar så mycket, jag har byggt ut ett av mina vetefält till nivå 2 och byggt en marknadsplats nu. :)

16 May 2007
Nivå 0 · Nykomling

jag är lite trött så jag lånar denna tråden

kan man ta över en by när ägaren bara har en by men den är utan palats eller residens

Senast ändrad:

17 May 2007

ja men du måste ha en hövding för det behöver du: akademi nivå 20 samlingsplats nivå : (5 om du är German) 10 galler/romare

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Inte om det är hans enda by.

:D :D Jag fattar inte vad ni jiddrar om men jag heter Matte-R på travve

vadå ''enda'' by ?

vill bygga en ny by från grunden så måste han ha 3 nybyggare

18 May 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare

Ja, om han bara har en by kan du inte ta över den.

om han inte har palats i den så om han har residens/inget så funakr det

19 May 2007
Nivå 7 · Fuskare

Varför går det inte att bygga sån där hus där man gör fällor jag har redan en samlingplats jag heter ogri om ni undrar på travian

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

om han inte har palats i den så om han har residens/inget så funakr det

Nej, har personen som äger byn du försöker ta över bara en by, kan du inte ta över den.
20 May 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

Man kan aldrig ta över en huvudstad, även om den inte har residens eller palats.

ja huvudstaden funkar ej men förstör man residenset i den andra byn kan ta över den andra byn

Nivå 11 · Veteranfuskare

Han frågade ju om man kunde ta över någon annans huvudstad.

21 May 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #16

Har ett litet problem till: Jag kunde bygga residens, palats och hjältens egendom. Jag byggde residens och nu har palatset försvunnit, jag kan inte ens välja att bygga det! Vad är problemet?

23 May 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Tror att du inte kan ha ett residens och palats samtidigt, men jag kan ha missuppfattat instruktionerna på Travian.

exakt det smartaste är o bygga ett palats och sen bygga resiens i dom senare byarna :S

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #19

OK, tack.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in