💬
Logga in
Fuska.se

Ava

10 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

När jag har gjort en bild i photoshop och ska ladda upp den så sparar jag alltid för webben på PS. Men då blir det skitdålig kvalité på bilden.Vet någon ett sätt för att inte få dålig kvalité?

Nivå 6 · Fuskare

Ta spara som, JPG(JPEG) och då kommer det hur stor kvalité det ska vara. Ta medium då blir det bra och bilden blir inte så stor

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3

Stort Tack! :)

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Ta spara som, JPG(JPEG) och då kommer det hur stor kvalité det ska vara. Ta medium då blir det bra och bilden blir inte så stor

Hur sparar man en bild som JPEG?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Tryck på spara för webben
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Vad står det?

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

omfg pro
17 Jul 2007
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Vad ska jag göra sen?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Där kan man välja bildformat,till höger på en meny

Annars så väljer du JPEG, och sedan ser du en liten pilknapp nästan vid avbryt(cancel). Klickar du där så ser du en kanpp "Optimera till filstorlek, typ(Optimize to file size)". Klickar du där så ska du trycka på "Nuvarande inställningar" typ. Är inte helt säker, för att jag har engelska PS... Sen skriver du in du stor den ska vara.

Detta är det bästa sättet, på så vis förlorar du aldrig onödig kvalitet.

Och tråden borde flyttas till Grafikforumet.

Senast ändrad:

24 Jul 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Och tråden borde flyttas till Grafikforumet.

Anmäl så går det kanske lite snabbare :)

Flyttar...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in