Heej :D Jag undrar när får man master-ball på pokemon silver? för jag har inte spelat det på jätte länge så skulle jag fånga några pokemon idag (lugia, ho-oh, och dom 3 legendariska hundarna, genom att kopiera master-ball) men så hade jag den inte. :blink: så jag undrar när får man den? :D
Pokemon Silver/guld
du får masterball när du har klarat de 8 gymledarna,av proff Elm tror jag
Nej jag har gjort de för länge sen :o Jag är på sista gymmet i kanto och har ändå inte fått den :P
då vet jag inte hur man får masteball :(
okej :( ingen annan som vet?
har du pratat med Pro. Elm efter du klarat dom 8 första gymen? har för mig att man ska kunna vinna en master ball i ett lotteri(mart i goldenrod) tror man måste vinna den 4 gånger......men det går att fånga Ho-oh Lugia och hundarna med ultra ball allt du behöver e många ultra ball och mycke tålamod
PS. spara innan du möter dom om du skulle råka besegra nån av dom....
Jag har typ 20 masters och 10 i hundra :D
När man klarat alla 8 gymmen så går man ut ur den där grottan som man var tvungen att hitta ett item i sen ringer Prof.Elm så säger han att du ska komma för han har en sak till dig det är masterball.
Eller så har du använt den utan och veta det.
Googla annars.
↗ till inläggetdu behöver inte svära :angry:
va länge sen jag fixa det men jag har för mig att efter som 8 första gymmen så ska du gå till prof. elm
gå in i hans hus o prata med han har jag för mi ;)
↗ till inläggetja det var så jag fick master ball ;)va länge sen jag fixa det men jag har för mig att efter som 8 första gymmen så ska du gå till prof. elm
gå in i hans hus o prata med han har jag för mi ;)