tänkte köpa ny grafic kort GeForce 8500GT 512MB, och undrar om vad ska man tänka på när man köper ny grafik kort, hur ska man veta att det passar till datorn?
tänkte köpa ny grafic kort GeForce 8500GT 512MB, och undrar om vad ska man tänka på när man köper ny grafik kort, hur ska man veta att det passar till datorn?
Kolla att ditt moderkort har PCI-E, har det det, kör på, annars, säg till!
Om du ska spela avancerade spel som även är krävande är det där grafikkortet som gjutet! Lirar du dock äldre spel borde du satsa på något lite sämre och kanske billigare.
Det kortet har dock inte stöd för directx10, som några av dom kommande spelen kommer kräva..
Men det går dock bra med lite äldre spel som oblivion, fear, doom 3 osv.
↗ till inläggetDet kortet har dock inte stöd för directx10, som några av dom kommande spelen kommer kräva..
jag sökte på prisjakt.nu för grafk kort med dirext10 och det komm upp där
behöver man typ speciell nätaggregat eller nåt sånt+
du behöver ett nätagg som klarar av att driva hela din dator plus kortet, det är väl allt, har du ett på 500W så bör du vara säker(=
just kollade, jag har 250W :(
ooh, 250 är otroligt lite, har du en märkesdator?
ge mig gärna specifikationerna på resten av datorn.
↗ till inlägget↗ till inläggetDet kortet har dock inte stöd för directx10, som några av dom kommande spelen kommer kräva..
jag sökte på prisjakt.nu för grafk kort med dirext10 och det komm upp där
behöver man typ speciell nätaggregat eller nåt sånt+
att den har stöd för dx10 betyder inte att du kommer kunna spela med dx10. ;)
tillochmed ett 8600GTS kort har svårt att få en stadig FPS på spel med dx10 alternativ.
om du tänkt att spela dom nya spelen är det rekommenderat att du skaffar minst ett 8800GTS kort med 320MB grafikminnne. För om du tänkt spela dom nyaste spelen med dx10 på med 8500GT så blir du nog besviken. ;)
endast ett råd.
+att DX10 är hyffsat nytt, så det kommer komma bättre, mer prisvärda kort med tiden, men vill man vara först och ha nytt så..
↗ till inläggetooh, 250 är otroligt lite, har du en märkesdator?
ge mig gärna specifikationerna på resten av datorn.
processor: AMD Athlon 64 3400+
grafik: radeon x600
1gb ram
150gb hårddisk
okej, köp ett nytt nätagg och nytt grafikkort så bör det funka fint.
Dock kanske mer ram också, eftersom du tänkte köpa ett biffigt grafikkort? nej juste, 8500. Nevermind!
om det kommer att gå bra med att köra nya spel på lägsta inställningarna då är bra för mig, har inte råd att köpa ett bättre kort just nu
Vänta ett tag tills du har mer pengar då? Jag gillar verkligen inte Low end grafikkort...
vilket nätaggregat ska jag köpa då, såg att det finns olika typer av kylning...
↗ till inläggetom det kommer att gå bra med att köra nya spel på lägsta inställningarna då är bra för mig, har inte råd att köpa ett bättre kort just nu
Några av dom nya spelen är jag rätt säker på kommer kräva en dubbelkärnig processor, även på dom minimala kraven.
Även Windows Vista är ett krav att ha som operativsystem under spel skapade av Microsoft bla, och den slukar ram minne som bara den, så minst 2gb är att rekommendera.
Det är verkligen höga krav på spel och datorer nuförtiden.
Mitt råd till dig skulle nog vara att vänta och spara pengar till något bättre, kanske faktiskt en hel ny dator.
komplett.se har ett ganska billigt sortement.
Nya processorer och grafikkort väntar runt hörnen också..
ta ett billigt 500W
egentligen ska du akta dig för vissa märken, men jag känner på mig att du inte är så pro så;)
Listen to the little man! Lillberra vet vad han pratar om.
↗ till inläggetta ett billigt 500W
egentligen ska du akta dig för vissa märken, men jag känner på mig att du inte är så pro så;)
jep, jag är ingen pro än...
kan tipsa om att hiper gör bra skit iaf, kanske lite dyrt kan tyckas, men kvalite efter pris...
tror att jag kommer och vänta tillls nästa sommar med köpet, men med vilket kylning ska jag köpa nätaggregat
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in