💬
Logga in
Fuska.se

Värt Att Köpa Dessa Minnen?

31 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Kingston 1GB 667MHz DDR2

2 st sånna för 499:- styck?

Nivå 4 · Lärling

De e la de. Du kan spela många spel med 1 gig ram

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

men 2 gig låter bättre, lol.

så du tycker det är värt det? visst jag tycker också det låter fint ;).

Vill gärna ha mer svar ;D

Nivå 4 · Lärling

du sa ju att du ska köpa 1 gig..?

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

"2st sånna för 499:- styck?"

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Ändå värt. Om du spelar mkt eller har VIsta är det nog bra om du köper det. Annars så tycker ja att de lite onödigt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Köp i tvåpack, det är ofta billigare, kontrollera också att moderkortet stöder den RAM sorten och den hastigheten som RAM minnena är i.
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #8

Ok, det lär jag göra imorrn.

Nivå 6 · Fuskare

Katt har helt rätt, ge mig ditt moderkorts namn/modell så kan jag kolla ut billiga minnen åt dig, hittade 2gb (2x1024) för 700kr på datorbutiken tror jag det var... pc3200 då..

Nivå 16 · Legendfuskare

hur kan jag kolla vad mitt moderkort klarar? undrar hur mycket RAM den klarar, vilken typ av RAM & om den klarar pci-e

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #11

hur ser jag det? utan att öppna lådan :P

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vadå? Det är väl roligt att öppna lådan? :D Först får du tag på vilket moderkort du har, och det går nämligen bara att se om man lyfter på locket och kollar vad det står för nått. Kan vara lite svårt att se modellnumret, men det ska stå nånstans... Sen söker du på korttillverkaren + modellnummret på google.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #13

Äh, datorn (inklusive moderkortet antar jag) är 1-2 år gammal ändå, så det lär ju inte vara nåt problem.. moderkortet borde stödja dessa minnen.. om jag nu ska ha just dom.

Kör CPU-Z så får du reda på detaljerad information om din dators hårdvaror. Kör programmet och titta under "SPD". Där vid "Max bandwidth" står det information, skicka den! Sen kan du skicka in en print screen om du vill. Eftersom jag kan hitta mycket mer billigare 1024MB RAM som ligger på 250kr/st.

Men jag måste veta exakt information om vad du behöver för RAM först.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #15

vid max bandwith står det: PC2-4300 (266MHz) har två av dessa, alltså 512mb minne..

moderkortets modellnummer är Dell 0WG261 och jag undrar om den stödjer 667 mhz minnen? ddr2 verkar den ju ta.

Ja den stöder alla sorters DDR2 minnen.

Jag återkommer med en prislista på RAM minnen

667 Mhz 1GB:226Kr/st hos TBH

675 Mhz 1GB: 269kr/st hos TBH

800 Mhz 1GB:261kr/st hosTBH

900 Mhz 1G: 620kr/st hos Dustin Home

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #18

Ok, men på nån sida stog det att datorn stöder 400 nånting (gångertecken) 533 eller nåt.

men den stöder 667 mhz snabba minnen?

↗ till inlägget

Ok, men på nån sida stog det att datorn stöder 400 nånting (gångertecken) 533 eller nåt.

men den stöder 667 mhz snabba minnen?

Japp. Så länge det är DDR2-minnen. Så du får avgöra själv hur snabba minnen du vill ha, ju snabbare ju dyrare blir det ;)

27 Oct 2007
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #20

men finns det ingen gräns på hur snabba minnen mitt moderkort (som jag skrev där uppe) kan ta?

eller jag har hört att man ska ställa in det i BIOS första gången man startar datorn med nya minnen?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in