↗ till inlägget
↗ till inlägget
Så för att jag värderar andra människor, och deras -kära- husdjur, över nå rovdjur, kan jag inte se värdet i nåt liv alls?
"Och än sedan? Min mamma är mer värd för mig än vad du är för mig, så därför kan jag döda dig."
självklart är din morsa mer värd för dig än jag är för dig, därimot är det skillnad mellan att en människa dödar en annan, än om en människa dödar ett skogsdjur.
Det här börjar låta patetiskt, om du dödar en människa eller ett djur vilt eller tamt så dödar du ett liv. Man värderar så klart dom som är viktiga för än först och främst men man är lika mycket mördare vem man än dödar.
Skulle du och ett djur vara i fara på samma ställe samtidigt så skulle jag rädda djuret inte dig eftersom du är en främling utan värde för mig.
A
du skrämmer mig, seriöst om du resonerar så, men om jag inte har nåt värde för att jag är en främling, varför då rädda djuret? känner ni varandra eller?
-edit: värst va bra man är på att ta bort vissa delar ur quotes!-
men visst, detta leder ingenstans så spela roll:
jakt kommer fortsätta, ingen bryr sig om ett skogsdjur dör (förutom irriterande djurrättsaktivister), folk bryr sig om när jägaren dör.
jakt är kul, döda döda döda! och, gratis mat till jägarna, mmm älgkött.
och ingen vill ha hundratals älgar på vägarna så det är väl bra att hålla antalet nere? jakten har ju regler för att se till att det inte dödas för många :3
Ni kan fortsätta skriva A4 långa uppsatser om varför jag är en värdelös främling och djur är våra gudar som borde styra över oss, gör ingen skillnad ändå?