Finns det gratis program man gör typ techno?
Inget program man gör om låtar, utan egen musik!
Tack!
Finns det gratis program man gör typ techno?
Inget program man gör om låtar, utan egen musik!
Tack!
Gratis har jag inget i huvudet just nu, men
Är dom jag kommer på just nu.
Guitar Pro är ett bra tips om du vill göra lite seriösare musik, men detta krävar att du skriver in noterna själv och inte bara tar några slingor och klistrar in efter varandra. Sånt är så B.
Tack, ska kolla igenom dom
Det enda enkla programmet jag har testat är ett program som skapar s.k "MIDI-musik". Det heter Anvil Studio. Cubase verkar vara ganska känt, men det är riktigt svårt.
Cubase suger om man inte har en massa extra-tillämpningar och sådant skit, vilket kostar ännu mer :P
Beatbox MEDI Drum Sequencer. Inte precis techno men du kan ta in beats samt trummor och göra en låt.
Det är väl kul att generera toner i Audacity och/eller upprepa ljud man spelat in i olika tonhöjder ;D
Har gjort sköna remixer i det programmet ;)
Fast det är ju inte till för att göra LÅTAR.
↗ till inläggetEdit: Ooops, såg fel. Men det där programmet ska jag testa i alla fall.Guitar Pro är ett bra tips om du vill göra lite seriösare musik, men detta krävar att du skriver in noterna själv och inte bara tar några slingor och klistrar in efter varandra. Sånt är så B.
Finale Notepad är gratis. Det passar dock bäst för att skriva noter och lyssna så att rytmen och tonerna är rätt. Ljudet är rätt sopigt.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in