↗ till inläggetOk. Annars så kunde jag ha tagit mig en titt på koden och kollat hur det var uppbyggt.
Ah, ok ;)
Se om du hittar källkoden till Mirage Engine någonstans på nätet, det var ju utifrån den som spelet byggdes från början.
↗ till inläggetOk. Annars så kunde jag ha tagit mig en titt på koden och kollat hur det var uppbyggt.
Ah, ok ;)
Se om du hittar källkoden till Mirage Engine någonstans på nätet, det var ju utifrån den som spelet byggdes från början.
↗ till inläggetAtt snabba upp CPUn så att den går dubblet så snabbt som den ska göra, lär göra mer skada på din dator än på CC hostarens dator.haha kommer hacka det precis som förra gången :P , hoppas servern inte kraschar som förut... var inte poison typ admin lr ngt på det spelet? kommer ihåg att det var typ han som bannade mig :P
Edit: läste igenom inläggen och såg poisons inlägg :P det var visst du som bannade mig. men jag hoppas inget gick sönder...
↗ till inlägget↗ till inläggetOk. Annars så kunde jag ha tagit mig en titt på koden och kollat hur det var uppbyggt.
Ah, ok ;)
OK.
Jag har kollat lite...
Men hittade dessa:
http://www.freemmorpgmaker.com/index.php
http://playerworlds.org/index.php?id=download
Den första låter vettigast m man inte ska köra med någon annan...
↗ till inlägget↗ till inläggetOk. Annars så kunde jag ha tagit mig en titt på koden och kollat hur det var uppbyggt.
Ah, ok ;)
OK.
Jag har kollat lite...
Men hittade dessa:
http://www.freemmorpgmaker.com/index.php
http://playerworlds.org/index.php?id=download
Den första låter vettigast m man inte ska köra med någon annan...
Mirage och Kunfuze (De gamla goa engines) är nog inte tillgängliga längre -_'- Ska kolla lite jag också.
Hade nästan glömt bort http://www.vbgore.com/Main_Page.
Fast det kanske är för ny.
Men den lära vara bra om man kan bemästra koden eftersom den är 30MB lr vad det nu låg på.
Det var länge sen jag kollade in den...
↗ till inlägget↗ till inläggetAtt snabba upp CPUn så att den går dubblet så snabbt som den ska göra, lär göra mer skada på din dator än på CC hostarens dator.haha kommer hacka det precis som förra gången :P , hoppas servern inte kraschar som förut... var inte poison typ admin lr ngt på det spelet? kommer ihåg att det var typ han som bannade mig :P
Edit: läste igenom inläggen och såg poisons inlägg :P det var visst du som bannade mig. men jag hoppas inget gick sönder...
vadå min cpu? :P jag gjorde inget med min cpu... skulle vara coolt dock men jag suger på hårdvaror.
↗ till inlägget↗ till inläggethaha kommer hacka det precis som förra gången :P , hoppas servern inte kraschar som förut... var inte poison typ admin lr ngt på det spelet? kommer ihåg att det var typ han som bannade mig :P
Att snabba upp CPUn så att den går dubblet så snabbt som den ska göra, lär göra mer skada på din dator än på CC hostarens dator.
vadå min cpu? :P jag gjorde inget med min cpu... skulle vara coolt dock men jag suger på hårdvaror.
Men sluta tjata om det där nu.
För att man ska kunna ändra någon annans CPU så måste man ha ett program installerat på den personens dator, som man själv kan styra från sin egen... PUNKT SLUT
Varjefall har jag gjort en liten "demo" av hemside designen nu...
Jag tänkte lägga till lite sprites osv så att den blir lite snyggare, Säg vad ni tycker.
↗ till inläggetVarjefall har jag gjort en liten "demo" av hemside designen nu...
Jag tänkte lägga till lite sprites osv så att den blir lite snyggare, Säg vad ni tycker.
Oj, hehe.. Inte precis vad jag tänkt mig. Prova att ändra färgerna lite- Försök med träbrunt ;)
ok
men var själva tanken med vart allt låg osv bra?
↗ till inläggetok
men var själva tanken med vart allt låg osv bra?
Eh, nåt sånt. ;)
↗ till inlägget
later ganska häftigt spelade man spelet som runescape alltsa pa en hemsida inge downloads elr laddar man hem det?
↗ till inlägget
later ganska häftigt spelade man spelet som runescape alltsa pa en hemsida inge downloads elr laddar man hem det?
Man laddade hem det.
↗ till inläggetVarjefall har jag gjort en liten "demo" av hemside designen nu...
Jag tycker det är bra upplaggt och håller med Mega93 om färgerna...
En gråbrun bakgrund till det hela och det röda borde vara brunt/träaktig.
Jag har kollat lite på Eclipse Evolution Source.
Min hjärna blir ju överhettad bara av att kolla på koden...
Och ska man utgå från EE så krävs en rätt så bra dator när man ska kompilera Client eller Server.
Jag sitter just nu med morsans dator (512MB RAM + CPU 2.4 GHz).
När jag startar kompilerar t.ex Client stannar hela Visual Studio 6.
Kompileringen tar 99% av CPUn och datorn segar.
↗ till inläggetJag har kollat lite på Eclipse Evolution Source.
Min hjärna blir ju överhettad bara av att kolla på koden...
Och ska man utgå från EE så krävs en rätt så bra dator när man ska kompilera Client eller Server.
Jag sitter just nu med morsans dator (512MB RAM + CPU 2.4 GHz).
När jag startar kompilerar t.ex Client stannar hela Visual Studio 6.
Kompileringen tar 99% av CPUn och datorn segar.
Jo, men Eclipse är överarbetad. Jag föredrar att arbeta i de gamla engines som inte har så många färdiga finesser, då får man mer valfrihet och koden är mycket renare.
Jag har ett par val inför mitt nästa spelprojekt:
1. Jag fortsätter på Centrycraft.
2. Jag gör om Centrycraft till ett futuristiskt zombie-mmorpg där du spelar som en överlevande människa i en värld full av zombies. Pistolen, mediciner, bazookas osv.. Dör din gubbe så raderas din account och du får börja om.
3. Jag gör ett singelplayer Stargate baserat RPG spel med en massa världar och uppdrag.
Gör något nytt och coolt! Gå på 2 eller 3
↗ till inläggetGör något nytt och coolt! Gå på 2 eller 3
Det är det som överväger ja.
f*n gillar stargate men hatar singleplayer-.- , skulle vara coolt med bra grafik med inte på ett spel som centrcraft...
Gör nummer 3! :D
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in