Hej jag har precis köpt mx va atv untamed från usa men när jag skulle pröva spela så står det PLEASE INSERT A PLAYSTATION. OR PLAYSTATION2 FORMAT DISC. Vad betyder det? Det kan ju vara så att spelet bara fungar på konsoller från usa eller?
Hej jag har precis köpt mx va atv untamed från usa men när jag skulle pröva spela så står det PLEASE INSERT A PLAYSTATION. OR PLAYSTATION2 FORMAT DISC. Vad betyder det? Det kan ju vara så att spelet bara fungar på konsoller från usa eller?
↗ till inläggetEhhh joo?Hej jag har precis köpt mx va atv untamed från usa men när jag skulle pröva spela så står det PLEASE INSERT A PLAYSTATION. OR PLAYSTATION2 FORMAT DISC. Vad betyder det? Det kan ju vara så att spelet bara fungar på konsoller från usa eller?
ps2 är inte regionsfri, så det funkar inte.
Japp du måste ha en konsoll från USA för att få det att fungera. :(
Okej synd :(
pröva att chippa ditt ps2 då kanske det går..:)
du kanske behöver chippa de?
Jo jag har funderat på att chippa men finns det någon som vet någon bra ställe där man kan göra det i stockholmsområdet?
Jag köpte ett spel i usa en gång det funkade inte för mig heller :( Det finns en liten vit ruta i övre högra hörnet där det stär NTSC U/C på det amerikanska spelen, men på de svenska står det PAL
Om man inte köper en FreeLoader dvs.
du måste nog bränna spelet tror det kostar 500. Jag är inte säker men tror det är mot reglerna.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in