Tja, har börjat skriva lite igen och ska sedan lägga ut den på vulkan där du får skapa din egen bok och sedan lägga ut den / sälja den.
En liten bit av vad jag skrivt kan ni får läsa releasen kommer nog om några månader.
Mycket komer skrivas om men som de ser ut just nu är de så här: .... men först inledling.
13 åriga Winston bor med sin mamma och lille bror dock deras pappa blivit mördad.
Winston är med sin mamma i affären då Mino han lille bror kommer bort. Mamma Julia blir stressad och får en hjärtinfarkt.
Nu ska Winston klara sig själv SoS är efter honom, men han vill ej bli tagen, men de blir han blir förd till en ny skola där han träffar sin nästan första rediga kompis Oliver.
Det är bara 6 dagar tills Winstons födelsedag.
På vägen hem ser han en drake, han berättar för Oliver, men vad säger Oliver till dom andra?
Vid 14 års ålder upptäcker Winston en otrolig förmåga, att styra över vatten och mer…men han är inte ensam att ha förmågor….
Allt det finns dock ej med i denna text.
Hoppas ni gilla ge gärna kiritk men heslt inte ( så j*vla sugit) heller arr ni säger att det är mindre bra... eller nåt sånt.
Här kommer en bit av boken :
Kapitel 1
En till död väntar.
I den vackra staden London bodde Winston.
Ja, själva verket var han en helt normal kille, förutom att hans pappa dog 1 vecka tillbaka.
På ett väldigt konstigt sätt, Winstons pappa ’’ Hammar ’’ så kallad gick de ett stort ryckte i området där de bodde.
Det var så att Hammar hade gått förbi London Eye, han var på väg hem från jobbet då han tittade upp bland molnen.
Han såg något konstigt rött uppe i skyn, de var avlångt som en mask med vingar. Hammar stannade upp desto längre ner varelsen flög desto tydligare blev de för honom, de var en drake. En riktig drake, men han själv började undra ’’ Ser jag i syne? ’’. Han brydde sig därefter inte mera och fortsatte hem.
När han kommer hem från jobbet sätter han sig ner tar en kopp kaffe och tar en tidning att läsa, då Winston kommer ner springande från trappan.
’’ Pappa! ’’
’’ Ja ’’ svarar Hammar lite frånvarande.
’’ Hur gick de idag på jobbet?’’
’’ Bara bra, men nu ska jag berätta något för dig unge man. Du kanske inte kommer tro mig men på vägen hem såg jag en drake!’’
’’ Nej nu skojar du bara!’’ säger Winston skrattande.
’’ Nej det är sant! ’’ säger Hammar.
Winston blir fundersam och springer upp till sitt rum igen.
Ja, sen kan ni gissa vad han gör dagen efter.
Jo han springer i väg till skolan berättar för alla vad hans pappa sett, sen var ryktet i gång.
1 Vecka senare på väg hem från jobbet blir Hammar omringad av 3 svarta män som slog ner han med en hammare.
Man vet egentligen inte anledningen men man misstänker att de var att man tyckte att Hammar var en konstig snubbe.
Men enligt polisen är anledningen okänd.
’’Winston upp och hoppa de är frukost och glöm inte väcka Mino också!’’ säger mamma Julia
’’ Okej!’’ skriker Winston tröttsamt.
Tröttsamt drar Winston av sig täcket reser sig upp och kör in fötterna i tofflorna som står på golvet bredvid sängen.
Men trötta steg går han ut i hallen men sitt vatten glas i handen han tog från sitt nattbord. Han stannar upp vid sin lillebrors dörr ’’ Hörru slö apa de är dag att gå upp! ’’ säger han och bankar i dörren.
’’ jaa’’ ryter Mino.
Med tunga steg lunkar Winston ner för trappan och ut i köket.
Ställer hårt ner glaset i bänken.
’’ Vad är det med dig idag då Winston ’’ frågade Julia.
’’ Inget speciellt trött bara ’’ Svarade han.
’’ Det är ju helg och vi ska ju handla, ska du med? Mino ska. ’’
’’ Vet inte, jag e trött.’’
’’ Du får vilket godis du vill.’’
’’ Okej, ja ska bara äta och klä på mig! ’’ Svarade Winston snabbt öppnade kylen tog fram smör och drog fram en smörgås och började bre den, sen tog han ett bet och började springa upp för trappan.
Han satte sig på sängen åt sin smörgås sen sprang han in i badrummet och låste dörren.
Mino kommer lunkade i hallen mot badrummet, han tar tag i handtaget märker att de är låst och börja direkt banka.
’’ Winston skynda jag är kiss nödig! ’’
’’ Kissa i kalsongerna då din tönt!’’ Ryter Winston
’’ Mamma! Winston har låst in sig på toaletten!’’
’’ Winston öppna för din bror om han måste gå på toaletten.’’
Winston går motvilligt mot dörren med tandborsten i munnen och öppnar dörren.
’’ Gå in då din piss råtta’’ ryter han till med tandborsten i munnen till Mino.
Mino går mot toaletten fäller upp locket och drar ner byxorna snabbt och sätter sig på toan.
’’ Titta inte!’’ skriker Mino.
’’ Det finns inget att titta på’’ svarar Winston snäsigt.
’’ Joho da!’’
’’Ska vi slå vad?’’ skrockar Winston
’’ Titta då!’’ säger Mino och reser sig upp.
’’ Sätt dig ner för sjutton jag vill inte se!’’ Skriker Winston.
’’ Svär inte för din bror Winston!’’ Skriker Julia nerifrån.
Winston och Mino drar på sig kläder och springer ner för trappan.
’’ Mino har inte du borstat tänderna’’ säger Julia
’’ jo då!’’ svara han övertygande.
’’ Nej, ljuger du nu igen?’’ sa Julia.
’’ Mhm…’’ sa Mino och sprang upp mot badrummet och började borsta.
Medan det hände gick Winston ut i köket tittade på almanackan bara 6 dagar tills sin 14:e födelsedag.
’’ Nu är det dags att åka’’ säger Julia som står på dörrkarmen in till köket.
’’ Okej ’’ Sa Winston och följde efter Julia.
Dom satte sig i bilen och körde mot affären Kalles’ livs.
När dom parkerat säger Julia ’’ Mino springer du bort och hämtar en vang’’ sa Julia och gav han en femma.
Efter 5 minuter börja hon titta mot vang huset och ingen är där. ’’ Winston ser du Mino?’’
’’ Nej?’’ svarade Winston frågande.
’’ Kom jag ser honom inte heller’’ sa Julia frustrerad
Dom springer mot vang huset men igen är där, dom funderar på om han kan ha gått in så dom går in mot affären och frågar kassan om någon sett en lite pojke som han likadant brunt hår som Winston och samma blåa ögon fast kortare.
Ingen har sett honom, Julia blir stressad, hon drar upp mobilen slår in ’’91’’ innan hon ramlar och börjar trycka händerna mot sitt bröst och skriker.
’’ Mamma! Mamma! ’’ Skriker Winston hela tiden kassörskan reser sig upp och springer mot Winston och Julia.
Winston greppar tag om mobilen slår in en 1:a och trycker ring.
’’ Hej jag heter Marita är från larmcentralen vad kan jag hjälpa dig med?’’
’’ Min mamma skriker och håller han mot sitt bröst och skriker och min lille bror är spårlöst försvunnen hjälp!!’’
’’ Okej, vart är ni nånstans?’’
Winston får som en blackout kan inte säga något.
Kassörskan greppar tag i mobilen och säger ’’ Kalles’ livs ’’
’’ Vi skickar polis och ambulans direkt