💬
Logga in
Fuska.se

Dags Att Starta Om - För Fjärde Gången.

10 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Jo, nu har det kommit sig till att jag fått lust att lvla upp en ny karaktär till 70 igen. ( blir min fjärde )

Jag hade tänkt göra en PvP baserad karaktär och Warrior eller Druid kom snabbt upp i mitt huvud, så jag har några frågor till de erfarna: Som rogue behövde man PvE delar i PvP för att cappa hit-ratingen och maxa upp AP'n ( Resilience och Stamina behövde inte vara högre än 10k och 300 då dem har fullt av defensiva cooldowns. ) Behöver man PvE items på Warriors och Druids också? Och när man lirar som Warrior med healer i arenas, spelar man offensivt? ( Fokusera Intercept osv på att nuka ner fienden ) eller Defensivt? ( T. ex slöa ner fienden, intercept för att interrupta fiende-healerns heal. )

Vad vore en bra proffesion till dessa klasser för att använda i PvP? Jag tänkte först Engineering men goggles kan ju klassas som ett PvE item och man kan inte använda bombs osv i Arenas. Tyck gärna till vilken klass jag borde välja ibland dessa två och motivera varför.

Nivå 3 · Lärling

Angående klasserna kan jag inte ge några större tips, men både druid och warrior är mycket bra i arena så de gör de inte lättare. Däremot när de gäller proffesions kan jag säga lita iaf: att använda engineering gör ju att du kan göra bomber/googles, alchemy för potions. Du kan ju även kombinera dessa ( kräver dock sju h*lvete med pengar ). Nu är ju inte jag en mästerspelare som du är ,men detta är vad jag skulle fundera på.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

Jag körde Engineering med Roguen enbart för epic gogglesen som man får vilket var den största AP-bomb du kan ha innan Eye of Sargeras. Men nu är jag ju osäker om Warriors/Druids behöver PvE items i PvP.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jag körde Engineering med Roguen enbart för epic gogglesen som man får vilket var den största AP-bomb du kan ha innan Eye of Sargeras. Men nu är jag ju osäker om Warriors/Druids behöver PvE items i PvP.

Drar du feral som druid är nog gearet ganska likt, även Eye of Sargeras
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Om jag väljer Druid så kommer jag gå resto, dvs att jag skulle ta resto-headettet om jag var engineerer.

imo, så behöver du inte PvE gear i PVP som Warrior.

du får tillräckligt med ap & crit

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Jo, men jag märkte att Gladiator Setten för warriors knappt hade något AP alls. Hur mycket AP brukar en "medel-gearad" 70 warrior ligga på?

Arms eller fury?

11 May 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jo, men jag märkte att Gladiator Setten för warriors knappt hade något AP alls. Hur mycket AP brukar en "medel-gearad" 70 warrior ligga på?

Warrior set har inte AP, dom har Strength :p
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

wAcko: Arms.

Hivee: Jo, men det är ju som att rogue sets bara hade Agility, då skulle dem ju inte få nog med AP.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

wAcko: Arms.

Hivee: Jo, men det är ju som att rogue sets bara hade Agility, då skulle dem ju inte få nog med AP.

Nej, eftersom 1 Strength är 2 AP, så det blir lika mycket

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in