💬
Logga in
Fuska.se

Världens Bästa Gitarrist

155 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

hur då menar du?

Han kallar dig amatör :o

Zimens är nog den som vet bäst här på forumet ;)

Men här kommer min top 3 i allafall :)

1-Jimi Hendrix

2-Angus Young

3-Slash ( Tiden i Guns N'Roses ).

inget imot dig nu Zimens men det finns väll sånna som jobbar med sånt och vet lite bättre. annars så tycker jag din lista är bra.

Senast ändrad:

Jimi hendrix såg en film där han typ pratade med sin gitarr :P

John Frusciante

Herman Li

Slash

15 May 2008
↗ till inlägget

Jimi hendrix såg en film där han typ pratade med sin gitarr :P

=Höööög soooom ett huuuus!
Nivå 6 · Fuskare

Jimi Hendrix.

Jimi Hendrix.

Jimi Hendrix.

Vet ingen annan som är lika bra på att ha sex med en gitarr. (och inte spela heller såklart) :D

19 May 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare

Tror inte att folk här vet vad skillnaden mellan "bäst" och "favorit" är. Den bäste gitarristen jag vet måste nog vara Billy Gibbons i ZZ Top som är en VÄLDIGT underskattad musiker. Dock har jag däkert 50 favoriter. Fetta är bara några av dem: Angus Young, Alex Zivojinovich, Eric Johnson, Tom Morello, Scott Gorham, John Sykes och Darrell Abbott (R.I.P.)

Senast ändrad:

27 May 2008
Nivå 5 · Fuskare

En annan väldigt underskattad gitarrist är Tony Clarkin i Magnum.

Steve Morse vann ju utdelningen för världens bästa gitarrist, 3 ggr fram till 2005 eller nåt.

Men jag tycker att Ritchie Blackmore (Båda i Deep Purple) har ett smoothare sound.

29 May 2008
Nivå 2 · Novis

Miyavi, Vettefan om du har något namn för det han gör men han liksom "knäpper" på gitarren medans han spelar.

Dock så suger han på Engelska, but man, he's japanese.

http://www.youtube.com/watch?v=YMsq9qH-4xs...feature=related

höhö

Lite mer improvisation i den här.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Tom Morello,

Du är den första i tråden som nämner honom ;o Klart den bästa gitarristen efter Jimi Hendrix och delad med Jimmy Page

EDIT : Glömde Peter Frampton, riktigt nice gitarrist

Måste kollas, Peter Frampton är en av de kändare "Talkbox" användarna

Senast ändrad:

31 May 2008
Nivå 2 · Novis

Brian May på sin Red Special oslagbar.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Slash.

3 Jun 2008

f*n vad jag hatar herman li. 1 han suger på live(det går sååå j*vla segt i alla solon) 2 det låter förjävligt live! fattar inte att man kan lyssna på sånna låtar! som dom gör!

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

f*n vad jag hatar herman li. 1 han suger på live(det går sååå j*vla segt i alla solon) 2 det låter förjävligt live! fattar inte att man kan lyssna på sånna låtar! som dom gör!

det låter hur j*vla dåligt som helst när han spelar live,det kan jag hålla med om.Men lyssna på musikvideon eller något så kommer det att låta mycket bättre.

Nivå 7 · Fuskare

Eric Clapton!!! Han e den ända musikern som har valts in tre gånger i Rock and Roll Hall of Fame någonsin han e så j*vla bra ärlskar han tears in heaven men en av gitarristerna i dragonforce e me skit bra men vet inte om de e Sam Totman eller Herman Li

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tom Morello,

Du är den första i tråden som nämner honom ;o Klart den bästa gitarristen efter Jimi Hendrix och delad med Jimmy Page

EDIT : Glömde Peter Frampton, riktigt nice gitarrist

Måste kollas, Peter Frampton är en av de kändare "Talkbox" användarna

Nja, han hade nog inte platsat på en top 10 lista, kanske top 100 eller möjligen 50. Grejen med Tom Morello är att han har experimenterat och genom det hittat så många nya grejer att göra med gitarren. Dessutom har jag alltid varit ett f*n av Rage Against the Machine och jag gillar sättet han fyller ut låtarna på.

En annan gitarrist som bör nämnas är Eddie Van Halen. Han är kanske den som inspirerat flest hårdrocks gitarrister (förutom kanske Hendrix och Page). B.la. Slash i Guns n' Roses (nu Velvet Revolver) har hämtat mycket insipration från honom. Dessutom var det han som uppfann tapping (stavning) och när Van Halen kom var det något helt nytt och revolutionerande.

Senast ändrad:

Buckethead

↗ till inlägget
↗ till inlägget

det låter hur j*vla dåligt som helst när han spelar live,det kan jag hålla med om.Men lyssna på musikvideon eller något så kommer det att låta mycket bättre.

exact! heman cant play for a shit! det låter bara bra i studio...

BTW. min lista med dom jag tycker är bäst:

1)Dimebag

2)får bli Slash

3)van healen

4)kirk i metallica

5)buckethead

Det är dom jag gillar.

resten suger ganska hårt... förutom vissa som jag har glömt att lägga till..

4 Jun 2008
Nivå 5 · Fuskare

usch vad jag hatar buckethead. Visst, han är snabb, men jag tycker det låter förjävligt, och hinken på huvet gör ju inte saken bättre.

Nivå 4 · Lärling

RAMONES gitarrist.... Johnny Ramone

post-61005-1212558776_thumb.jpg

↗ till inlägget

usch vad jag hatar buckethead. Visst, han är snabb, men jag tycker det låter förjävligt, och hinken på huvet gör ju inte saken bättre.

Han är snabb, och det låter bra i mina öron ;p men alla tycker olika. Hinken gör ju grejen xD De e ju lite eget typ. KFC också ;p luktar nog kyckling.

Btw, vissa tror ju att de e Weird Al Yankovic.

^

'|'

Johnny Ramone var grym jao.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in