Hejsan, Jag har gjort en ny Karaktär på Oblivion. Det är en DarkElf, Efter som att darkelfes är bra på Destructon magic och kan sumona spöken och har väldigt hög blade skill så undrar jag vilket Birthsign och vilken Ras jag skall vara. Altså om jag skall vara Warrior eller något annat? Är det någon som har förslag på vilka som skulle passa bäst till min Darkelf?
Oblivion - Tips.
Gör en custom klass och anpassa birthsign efter det.
Okej, men finns det inga färdiga som skulle passa tror du?
Färdiga Klasser är rätt tråkiga, tycker jag. Känns mycket mer personligt att göra en egen.
Okej hur gör jag en egen då ?
..Tryck på X när du får välja klass?
håller helt med dej, jag föredrar färdiga klasser, du ska nog ta night blade, den passar in på det.. :)
Okej, Är det ras eller birthsign? och vet du om det finns någon ras som är bra på destruction magic och att sumona monster och spöken?
Dark elfs?
Så, Jag gjorde en Custom klass och använde " The sign " Som birthsign :)
Så nu är jag Darkelf,Destroyer Born under The Sign
↗ till inläggetSå, Jag gjorde en Custom klass och använde " The sign " Som birthsign :)
Så nu är jag Darkelf,Destroyer Born under The Sign
Dåligt val av birthsign, må jag säga.
The Thief, the Warrior eller the Mage
ska man alltid välja .
Han kan ju alltid byta vid en sån där sten.
Platserna där Thief, Warrior och Mage stenarna finns:
Mage - Norr om 'Silverfish River'. Karta
Thief - Utmed vägen som leder från Imperial City till Bruma, en liten bit in mot öst i skogen. Karta
Warrior - En bit nordväst från Ayleid ruinen Silorn. Karta
Källa: uesp.net
Vilken sten?
Kolla i mitt förra inlägg.
Okej, Tack jag tror jag väljer Thief nu
alltså, om man får tipsa lite så gjorde jag såhär.
jag gjorde en Custom class (Dark Lord :P )
jag spelar väldigt stealthy och gav deärför min karaktär raka motsatsen till vad de flesta andra spelare skulle ge sin stealth-gubbe i major skills, som Heavy armor, blunt, armor (ska man alltid ha med, vad man än väljer enligt mej) etc. på så sätt kan man lättare styra sin gubbes levels till vad man vill ha den till, så att man aldrig blir underlägsen på vissa områden. :) Peace
↗ till inläggetBara nyfiken, varför ska man alltid ha armorer? :Salltså, om man får tipsa lite så gjorde jag såhär.
jag spelar väldigt stealthy och gav deärför min karaktär raka motsatsen till vad de flesta andra spelare skulle ge sin stealth-gubbe i major skills, som Heavy armor, blunt, armor (ska man alltid ha med, vad man än väljer enligt mej) etc. på så sätt kan man lättare styra sin gubbes levels till vad man vill ha den till, så att man aldrig blir underlägsen på vissa områden. :) Peace
Jag kör med light Armor, Känner mig mest bekväm i det efter som att jag mest kör Dark Brotherhood Quests och Thieves Guild. Och jag är Darkelf de är ganska snabba och så är de imuna emoyt eld det underlättar en del när man skall stänga Oblivion Portar :D
↗ till inlägget↗ till inläggetBara nyfiken, varför ska man alltid ha armorer? :Salltså, om man får tipsa lite så gjorde jag såhär.
den är så lätt att styra över, om man behöver laga nånting och har armorer som major kan man gå till en blacksmith nånstans, och väldigt lätt att powerlevla med ;) .
009400, det är därför du ska välja Heavy armor!
↗ till inlägget↗ till inläggetalltså, om man får tipsa lite så gjorde jag såhär.
Bara nyfiken, varför ska man alltid ha armorer? :S
den är så lätt att styra över, om man behöver laga nånting och har armorer som major kan man gå till en blacksmith nånstans, och väldigt lätt att powerlevla med ;) .
009400, det är därför du ska välja Heavy armor!
Jaag hadde Heavy armor innan, Då var jag Imperial Warrior Born Under The Warrior jag drog lvl 8 på 30 h fast då gjorde jag bara Main Questline, Nu kör jag Dark Brotherhood och Thieves Guild :D och då är det bättre med light Armor.