💬
Logga in
Fuska.se

Greenday Inte Punk

21 svar · startad

Amen herregud!tror du att du vet allt om punken va?det FÖRSTA punk bandet va the ramones som kom från USA new york och skapades 1974 sen ville sex pistols göra likadant så dem startade sex pistols 1976 och sen kom punken till england,punken tog slut i USA så det kom heavy metal till USA. ;)

Greenday är emo musik???

↗ till inlägget

Greenday är emo musik???

Hahaha, du är långt ute och cyklar.

I slutet av 1960-talet växte det fram en ny rockscen i Detroit. Därifrån kom de två banden som de flesta anser vara mest betydelsefulla för punkrockens utveckling, MC5 och The Stooges. Denna musik kallades för punk men med tidens lopp skulle det ändra sig. När Sex Pistols bröt igenom i slutet av 1970-talet exploderade en ny subkultur, framförallt i Europa men även i USA. Banden Ramones och möjligtvis The Clash föll som sista aktiva länkarna till den gamla scenen. Ur den nya punken föddes musikgenren hardcore med band som Discharge, Black Flag och Dead Kennedys. Hardcore har spridit sig åt många olika håll rent musikaliskt sett, så idag brukar man säga old school hardcore när man pratar om den gamla scenen. Den gamla 70-talsscenen har börjat komma tillbaka idag både i modet och musiken med band som The Hellacopters och Gluecifer.

Under 1970-talet blev rocken hårdare, glammigare och mer kommersiell. Det handlade inte längre lika mycket om musiken som om allt annat runt omkring. Svaret på detta var punkrocken, som skulle vara enkel och tillhöra folket. Vem som helst skulle kunna spela, inte bara de skickligaste musikerna hörde hemma på scenen.

I Sverige var ungdomsarbetslösheten hög i mitten av 1970-talet, vilket bidrog till punkrockens framsteg. Genom punkrocken speglades en besvikelse på samhället.

Green day är Punk och Emo.

Senast ändrad:

Green day är INTE emo. Men dom suger iaf

Green Day är varken emo eller punk. Jag skulle kalla det en dålig version av rock/pop x)

Jag med. Exakt. Börja lyssna på Metalcore / Melodisk Deathmetal! (Y)

↗ till inlägget

Nej.
↗ till inlägget

Jämför Tokio hotel och Green Day. Verkligen lika. Ironi. Btw, varför bumpa en 1år gammal tråd?

Om det inte är punk är det emo ;) <enligt mig>

Green Day e alternative rock okej :visslar:

Gå in på youtube och sök på bullet for my valentine tears don´t fall,det e emo musik

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jämför Tokio hotel och Green Day. Verkligen lika. Ironi. Btw, varför bumpa en 1år gammal tråd?

Både Tokio Hotel och Green Day spelar pop/rock.

Gå in på youtube och sök på bullet for my valentine tears don´t fall,det e emo musik

Bullet for my Valentine spelar metalcore.

Senast ändrad:

det är punk rock/alternativ rock.

28 Sep 2008

Jag förstår inte varför alla hänger upp sig så sjukt mycket på musikgenres. Genres är till för att man ska lättare ska kunna hitta musik som man tycker om, alltså är det inte tillräckligt viktigt för att vara värt att bli upprörd över. Musikstilar är väldigt diffusa och jag tycker inte att man ska mura in ett band hos en genre då stilarna hela tiden korsar varandra. Det finns ingen artist som är helt "ren" i en musikstil.

Jag tror inte någon har påstått att green day endast är punk, men att de har tagit influenser från punk är svårt att säga emot. Sen när blev det förbjudet att mixa musikstilar? Ingen har sagt att all rock ska låta precis som Elvis för att få vara rock. Måste all punk låta exakt som Ebba Grön och Sex Pistols för att få vara punk?

Green day är ett rockband som tagit influenser från många andra stilar, som pop och punk. Sen får alla bilda sig en egen uppfattning efter det.

Emo ska jag inte ens diskutera då det inte finns två personer på jorden som har lika uppfattning om vad emo är. Alltså lika bra att skrota ordet "emo" helt och hållet då det inte tjänar något syfte.

En sista sak för er att fungera på.

Om inte någon hade namngett punken, vad hadde man då kallat den för? Förmodligen hade Sex Pistols och Ramones klassats som rockband. Då kanske Green Day hade varit uppfinnaren för en annan ny musikstil istället. Vem är det egentligen som bestämmer vilka genres banden tillhör? Jag ser genres mer som stödlinjer för lyssnaren än som fack att stoppa in musiken i, då det inte finns något säkert rätt eller fel.

12 Oct 2008

asså emo musik är samma som metalcore/death metal,och green day e alternative rock/punk rock/pop rock ;)

Nödvändigt att bumpa en stendöd tråd när du ändå har fel?

Asså f*n vad bra denna tråd är bra att visa alla j*vla wannabe punkare vad som gäller!!!

16 Oct 2008
↗ till inlägget

Asså f*n vad bra denna tråd är bra att visa alla j*vla wannabe punkare vad som gäller!!!

Bra, hoppas du lärt dig ett och annat då.

Nej det är inte punk... -.-

↗ till inlägget

asså emo musik är samma som metalcore/death metal,och green day e alternative rock/punk rock/pop rock ;)

Vadå emo musik är samm som metalcore eller death metal? Din lilla nörd skriv inte ens ngonting om du verkligen inte vet vad du snackar om eller tror.

Jag hatar små emos som dig som tror att dom bara kan glida in i vissa stilar bara för att du tycker det är coolt och tro att dom tillhör skiten.

D fr ingen respekt av hrdrockare eller punkare eller folk som du tror ser dig som en värstig eller ngot liknande.

↗ till inlägget

Jag hatar små emos som dig som tror att dom bara kan glida in i vissa stilar bara för att du tycker det är coolt och tro att dom tillhör skiten.

Varför tar du dig förgivet att han är emo bara för att han har fel om en sak..

Jag hatar sånna som dig(?) som har en j*vla massa fördomar mot folk som lyssnar på emo.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in