hur tjänar jag pengar i lvl 66 i runescape?
str: 60
atk: 54
def: 48
???
svar tack!
hur tjänar jag pengar i lvl 66 i runescape?
???
svar tack!
Asså jag spelar inte runescape längre men du kan ju ''MINNA'' hacka ved fiska och sånt sen sälja.
Jag är rätt säker på att det finns fusk/tips om du kollar bland fusken till Runescape.
Hugg Yews elr döda hillz, om du e member Green Dragons elr Magics.
MERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.
↗ till inläggetMERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.
Du är helt fel på det, man tjänar feta cash på mycket annat, skillnaden är att det tar längre tid och kräver mer jobb.
↗ till inläggetOmg? Det är trade limits fel att man inte kan merchanta längre.MERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.
Och GE suger i merchanting.
↗ till inläggetJag har börjat fundera på det här med merchanting. Hur gör ni som tjänar mkt pengar? Köper ni dyra saker för lägst och säljer för högst, eller köper ni när priset gått ner ganska mkt och sen väntar på att det stiger med några M och sen säljer det? Tacksam för svar.MERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.
↗ till inläggetDöda hill giants. Ta limps och b-bones och sälj i G.E. Det kan ta tid, men det är ett bra sätt att tjäna pengar på.hur tjänar jag pengar i lvl 66 i runescape?
???
svar tack!
↗ till inläggetman kollar på priserna på runescapes hemsida, sen köper man det som går upp, och sen kollar man vad dag och sen säljer man när det är värt som mest. Som aktier...↗ till inläggetJag har börjat fundera på det här med merchanting. Hur gör ni som tjänar mkt pengar? Köper ni dyra saker för lägst och säljer för högst, eller köper ni när priset gått ner ganska mkt och sen väntar på att det stiger med några M och sen säljer det? Tacksam för svar.MERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.
jag rekommendera wc, fletching och magic. Hacka willow logs. Sen gör dom till Willow longbow (u), sen så ska du fixa flax och gör dom till string sedan kan du lägga de på willow longbow (u), så att det blir willow longbow. Har du bra magic level så kan du alcha dom =)
om du är member så kan du ju fånga såna där vita kaniner (som man kan ta med 1 i hunter) pälsen kan du ju sälja för 50K /stock i GE, och man behöver inte vänta ;)
Om du är memb så plocka flax och gör dom till bowstring och sen sälj Bowstringsen på G:E
Cowhides på GE får du ungefär 2500 för en inventory.
↗ till inlägget↗ till inläggetOmg? Det är trade limits fel att man inte kan merchanta längre.MERCHANTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det ända sättet att käna mkt pegar på.
Och GE suger i merchanting.
Ok, det där med att Ge suger att Merchanta på stämmer faktiskt inte, det är så att man måste ha rikligt med tålamod och inte vara en noob och skrika ORKA VÄNTA, lol.
_"Patience is money"_ Money Making Guide som jag skrev -.-
Föresten ett ganska bra sätt att fixa 0gp till 1m: gå och döda lite kossor, plocka upp cowhides typ så att du får full inventory tre gånger. Gå till al-kharid och gör dem till Hard Leathers. Nu sälj Hard Leathers som du gjorde på Ge och istället för att döda kossor - köp cowhides för max price på Ge Gör dem till Hard Leathers, sedan sälj Hard Leathers för Marketprice och nedåt (eller över market price om du orkar vänta) Repetera...
du gör ungefär 1800 cowhides till Hard Leather i timmen
Cowhides kostar 100gp
Hard Leather säljs för 150gp
Alltså 90k i timmen, efter 17 timmars speltid tjänar man ungefär 1,5mil. - ungefär 11,111111111... Timmar för varje mille tjänad :P
Det som är så suvve med detta är att alla kan göra det, en level 3 eller en level 138.
Det var så jag fixade full Sara på min char, Visst det tog lite tid, men vem bryr sig.
Låt oss dra en parallell med Steel bars: du gör 360 i timmen, du köper Iron+Coal = 500gp, du säljer Steelbars= 600gp, total vinst per bar: 100gp.
360*100 = 36k, total vinst per timme: 36k
med Cowhides: 1800 i timmen du köper cowhides = 100gp, du säljer Hard Leather = 150gp, total vinst: 50gp.
50*1800 = 90k, total vinst per timme: 90k
W00T 2,5 ggr snabbare :huh: <_< :huh:
Och detta är för F2P, Members har lättare att tjäna pengar.
↗ till inläggetVart finns hill giants?? Behöver man vara member?↗ till inläggetDöda hill giants. Ta limps och b-bones och sälj i G.E. Det kan ta tid, men det är ett bra sätt att tjäna pengar på.hur tjänar jag pengar i lvl 66 i runescape?
???
svar tack!
gå till dertyt och snacka med lorty i LVL 60 och spöa honom så får du 100 000 kr
aa, justdeja... är man member ska man gå och göra nature runes genom att gå vägen via abyss
om inte det så ska man döda green dragons, det get 50k per trip och varje trip tar 10-20 minuter beroende på dmg man gör.
Faktiskt så är det 40k (man plockar upp d bones och green d hide), det kan ta runt 5-10 minuter per runda för mig (fast det skiljer ju självklart).
↗ till inläggetFaktiskt så är det 40k (man plockar upp d bones och green d hide), det kan ta runt 5-10 minuter per runda för mig (fast det skiljer ju självklart).
ja tänkte säga det men det var ju år och dar sedan jag var member senast...
- dåligt minne X-D
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in