💬
Logga in
Fuska.se

Vista Skivan Startar Inte.

6 svar · startad

Tja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD

↗ till inlägget

Tja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD

Det brukar vara att man ska trycka antingen F8 eller F10 när datorn sätts på, alltså den svarta skärmen. Testa med detta

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det brukar vara att man ska trycka antingen F8 eller F10 när datorn sätts på, alltså den svarta skärmen. Testa med detta

Skrev ju sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS...

= Tryckte Del när jag startade datorn.

bump, behöver hjälp med det här så snabbt som möjligt :(

24 Dec 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Det borde stå under uppstartens gång "Press F8 to enter BIOS" eller liknande. Vad har du för moderkort?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det borde stå under uppstartens gång "Press F8 to enter BIOS" eller liknande. Vad har du för moderkort?

Tryckte ju DEL för att gå in i BIOS förut, men hittade inte "start-up prioriteringsordning" eller något där.. kanske förklarade lite dåligt, mitt moderkort är: MSI P35 Neo-fi

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jahao, men leta vidare... :P Det skall finnas där...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in