Tja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD
Vista Skivan Startar Inte.
↗ till inläggetTja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD
Det brukar vara att man ska trycka antingen F8 eller F10 när datorn sätts på, alltså den svarta skärmen. Testa med detta
↗ till inläggetSkrev ju sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS...↗ till inläggetTja, har köpt en vista skiva (home premium 64-bit), och trycker in den som i vanligt i datorn efter jag har förminskat min c: partition med 100gb (plats för vista) men det kommer inte upp nått "tryck mellanslag om du vill starta med skivan" eller något sånt, sen hittar jag inte starta från skivan i BIOS... nån som vet hur man gör? XD
Det brukar vara att man ska trycka antingen F8 eller F10 när datorn sätts på, alltså den svarta skärmen. Testa med detta
= Tryckte Del när jag startade datorn.
bump, behöver hjälp med det här så snabbt som möjligt :(
Det borde stå under uppstartens gång "Press F8 to enter BIOS" eller liknande. Vad har du för moderkort?
↗ till inläggetTryckte ju DEL för att gå in i BIOS förut, men hittade inte "start-up prioriteringsordning" eller något där.. kanske förklarade lite dåligt, mitt moderkort är: MSI P35 Neo-fiDet borde stå under uppstartens gång "Press F8 to enter BIOS" eller liknande. Vad har du för moderkort?
Jahao, men leta vidare... :P Det skall finnas där...