💬
Logga in
Fuska.se

360 På Datorskärm

18 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Hej jag funderar på att köpa en datorskärm som jag ska spela 360 på. Jag är dock inte så insatt i sånt där så jag vet inte riktigt vad jag behöver. Men i alla fall så hittade jag en rätt så billig på webhallen och undrar om den funkar bra att spela på. Här är länken: http://www.webhallen.com/prod.php?id=86123

Tacksam för svar!

Nivå 9 · Veteranfuskare

Försök hitta en med HDMI ingång, den där hade bara VGA ingång.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3
↗ till inlägget

okej, men funkar det med den där eller måste det vara HDMI ingång ?
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det funkar med VGA ingång, minns att jag körde med det på min gamla skärm.

Rekommenderar att köra med HDMI ingång.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det funkar med VGA ingång, minns att jag körde med det på min gamla skärm.

Rekommenderar att köra med HDMI ingång.

okej, vad är det som påverkas? antar att det är bilden och i så fall hur mycket? Tyckte att det blev lite väl dyra men vet någon nån bra så kan ni väl länka.
Nivå 9 · Veteranfuskare

Bilden blir inte lika bra och du måste köpa adapters och andra kablar för att det ska funka med VGA.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Bilden blir inte lika bra och du måste köpa adapters och andra kablar för att det ska funka med VGA.

okej, ingen som hittar nån att länka till? hittar ingen själv. eller är det bara jag som är snål? vad brukar man behöva lägga ut på en bra skärm att spela på?
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

okej, ingen som hittar nån att länka till? hittar ingen själv. eller är det bara jag som är snål? vad brukar man behöva lägga ut på en bra skärm att spela på?

Beror på hur stor den ska vara. Men om man vill ha en 37-42'' som är bra får man väl lägga ut runt 10 000:-.

Om du säger hur stor du vill att skärmen ska vara och hur stor budget du har kan jag leta upp en. Kan du kolla om du har HDMI ingång på ditt Xbox 360 också? Alla har nämligen inte det.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #9
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Beror på hur stor den ska vara. Men om man vill ha en 37-42'' som är bra får man väl lägga ut runt 10 000:-.

Om du säger hur stor du vill att skärmen ska vara och hur stor budget du har kan jag leta upp en. Kan du kolla om du har HDMI ingång på ditt Xbox 360 också? Alla har nämligen inte det.

jo den har HDMI ingång. skulle vara nöjd med ca 20-25". har väl typ 5000:-
Nivå 8 · Veteranfuskare

Har du en HDMI-kabel?

Har inte så jättebra koll på vilken TV som är bra osv. Tittade lite på Webhallen och hittade denna TV. Dock så tror jag inte den är så bra då den är 37'' och hyfsat billig. Dessutom har jag aldrig hört talas om märket.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Har du en HDMI-kabel?

Har inte så jättebra koll på vilken TV som är bra osv. Tittade lite på Webhallen och hittade denna TV. Dock så tror jag inte den är så bra då den är 37'' och hyfsat billig. Dessutom har jag aldrig hört talas om märket.

jo det var rätt bra pris. Men jag var mer ute efter och spela på datorskärm eller är dom dyrare?
Nivå 8 · Veteranfuskare

Datorskärmar är oftast billigare. Men om jag skulle haft en sån budget när jag köpte min datorskärm så skulle jag lugnt köpt en riktigt TV istället.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Datorskärmar är oftast billigare. Men om jag skulle haft en sån budget när jag köpte min datorskärm så skulle jag lugnt köpt en riktigt TV istället.

okej, men jag tror jag vill ha en datorskärm istället ändå. vill inte lägga ner alla mina pengar på det. vet du nån sida med bra priser?
Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad är din budget?

Budget=Det du vill lägga ner på produkten.

Om du vill att datorskärmen ska vara billigare än en TV så får du titta på 24'' och nedåt.

Senast ändrad:

12 Jan 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Vad är din budget?

Om du vill att datorskärmen ska vara billigare än en TV så får du titta på 24'' och nedåt.

vill lägga ner ca 2500:-. eller måste man lägga ner mer för att få en bra? jaja, men jag är nöjd med typ 20-22".
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad är din budget?

vill lägga ner ca 2500:-. eller måste man lägga ner mer för att få en bra? jaja, men jag är nöjd med typ 20-22".

Tittade lite snabbt på Webhallen och tittade ingen med HDMi uttag för under 2500:-. Jag skulle tipsa om att du lägger ut runt 3000:- (helst mer om du kan).

14 Jan 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #17
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad är din budget?

Tittade lite snabbt på Webhallen och tittade ingen med HDMi uttag för under 2500:-. Jag skulle tipsa om att du lägger ut runt 3000:- (helst mer om du kan).

okej, tack för alla svar
19 Jan 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare

jag använder VGA kabel och har även testat med HDMI kabel och märker INGEN skillnad.

Köp denna: http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360vgahdcable/ Du behöver inga adapters, man får med allt.

CLICK

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in