Jag undrar hur man får Celebi på Pokémon Guld. Jag har nyligen kollat efter fusk men det verkar så förvirrande. Om det är någon som vet säkert hur man får den så kan ni väl säga till. Om det gör nån skillnad så står det Made in Japan på baksidan av kassetten.
Celebi
Celebi kan man inte få utan gameshark.
Eller, jo, det finns ett sätt. Sök på google "Celebi trick" eller "Celebi egg trick"
På det viset kan man få en 100% riktig och laglig Celbi som du kan träna från level 2.
Denna video förklarar ALLT: --->
ok, då tänker jag inte skaffa nån celebi
ifall du gör det, tänk på att ditt pokemon spel kan krascha.
det är liksom anledningen till att jag inte tänker göra det
↗ till inläggetdet KAN krascha, det betyder inte att man inte gör det. spelets batteri KAN ta slut så att sparfilen rederas och det inte går att spara mer, hindrar det dig från att spela? ne.det är liksom anledningen till att jag inte tänker göra det
btw, nått lite bättre än youtube:
Gå in på ica, köp 15 chokladgrodor med harry potter kort, gå ut ur affären, ta tre steg åt höger, backa tre steg och gå in i affären, ät 2 chokladgrodor och köp sen 2 trisslotter, skrapa den 5e trisslotten och då ska du vinna 2 000 000:- , köp då en lila Celebi i närmsta kassa, koppla in den i ditt gameboy och VIPS! du har en shiny celebi!
Använd Dave37's länk om du inte har ett ica till hands.
hmm... Jag tror inte riktigt att det funkar faktiskt.
Offtopic: tack fubbis, men kan du inte ta bilden härifrån och välja redigera eller nåt för jag gillar inte riktigt texten.
Ontopic: Jag har sett fusk som säger nånting om att man ska fånga alla unown i bokstavsordning för att få celebi, stämmer det?
Jag är typ 98% säker på att Unown grejen e fejk, prova det inte ens...
ok, vad bra för jag har en unown och den är O tror jag så det skulle ändå vara för sent. Men allvarligt, Nintendo måste väl ha gjort på nåt sätt så att man kan få Celebi, för det kan ju inte vara meningen att man bara ska kunna göra det olagligt eller genom glitching.
↗ till inläggetEvent.ok, vad bra för jag har en unown och den är O tror jag så det skulle ändå vara för sent. Men allvarligt, Nintendo måste väl ha gjort på nåt sätt så att man kan få Celebi, för det kan ju inte vara meningen att man bara ska kunna göra det olagligt eller genom glitching.
va
De finns så att Nintendo kan göra events för speciella pokemon så att de kan tjäna mer pengar på dig som konsument eftersom du vill "fånga allihop".
Det är väl gratis att gå på events? (jag räknar inte in ev. resekostnader)
Bara för att det är gratis för dig som äger spelet så det ju inte gratis för dem som arangerar det, typ som Gamestop som delade ut Deoxys förra sommaren i USA till Pearl/Diamond. :P
(Jag har den Deoxyn btw ;o )
WHAT?!
Var du i USA då av en slump??
Eller är du bara en mega geeek?
Jag råkade få reda på Serebii att de skulle dela ut Deoxy när jag skulle vara i USA, så det var en slump. :P Annars kan man ju bara söka efter någon som kan tänka sig att byta sin event pokemon... Kan byta min om någon har ngt att erbjuda... ;P
↗ till inläggetVad faan menar du? vadå ica det går väl inte SÄG VAD DU MENAR NU!!!!!!Gå in på ica, köp 15 chokladgrodor med harry potter kort, gå ut ur affären, ta tre steg åt höger, backa tre steg och gå in i affären, ät 2 chokladgrodor och köp sen 2 trisslotter, skrapa den 5e trisslotten och då ska du vinna 2 000 000:- , köp då en lila Celebi i närmsta kassa, koppla in den i ditt gameboy och VIPS! du har en shiny celebi!
Använd Dave37's länk om du inte har ett ica till hands.