Ska köpa en elgitarr med förstärkare och undrar om denna är bra
http://www.thomann.de/se/harley_benton_hbsset_5.htm ?
EDIT: Den förra var slutsåld så jag gjorde om inlägget!
Ska köpa en elgitarr med förstärkare och undrar om denna är bra
http://www.thomann.de/se/harley_benton_hbsset_5.htm ?
EDIT: Den förra var slutsåld så jag gjorde om inlägget!
↗ till inläggetTack men jag skulle vilja ha en förstärkare också. Vet du någon bra sån? och vet du om någon av dom jag skrev var bra? Men tack ändå!
Kan inte så mkt om amps då jag använder en virtuell amp på datorn, du får tyvärr invänta svar från någon annan.
Även om de skulle vara bra så tycker jag att du ska köra på den jag länkade. :)
Vad ska du spela mest och hur mycket kan du betala för förstärkaren?
↗ till inläggetBlir nog mest rock. Men med tanke på att det är min första elgitarr så vill jag inte lägga ned allt för mycket. Kanska 2200:- för gitarr+förstärkare. Begagnad går utmärkt också!Vad ska du spela mest och hur mycket kan du betala för förstärkaren?
Kan få köpa min :P slänger upp en bild imorn tror jag.
+ Det är förstärkare med då.
Såg ett program på SVT2 igår om musik. De samlade en testgrupp av "musikproffs" (Musikkritiker, artister, experter osv) som fick lyssna på ljudet av två olika instrument- Ett av instrumenten var billigt, det andra var skitdyrt.
I första testet fick de lyssna på två olika el-gitarrer- Den första kostade 1000kr, och den andra kostade 599.000kr.
Båda gitarrerna spelades av en proffs gitarrist. Inte en person i gruppen lyckades gissa rätt. De trodde alla att den första gitarren (för 1000kr) var den dyra.
Sen provades även Fiol (billig värd 499kr) där endast tre personer (av 12) gissade rätt. Samma sak gjordes med Flygel som spelades på riktigt och på en Iphone. Ingen gissade rätt där heller.
Det är din talang och inte instrumentet som har betydelse.
↗ till inläggetLite har det betydelse :P Jag har en bättre gitarr än min kompis och vi är ungefär lika bra, fast det låter ändå bättre på min gitarr.. :PDet är din talang och inte instrumentet som har betydelse.
↗ till inläggethmm... Vilka proffs var det?Såg ett program på SVT2 igår om musik. De samlade en testgrupp av "musikproffs" (Musikkritiker, artister, experter osv) som fick lyssna på ljudet av två olika instrument- Ett av instrumenten var billigt, det andra var skitdyrt.
I första testet fick de lyssna på två olika el-gitarrer- Den första kostade 1000kr, och den andra kostade 599.000kr.
Båda gitarrerna spelades av en proffs gitarrist. Inte en person i gruppen lyckades gissa rätt. De trodde alla att den första gitarren (för 1000kr) var den dyra.
Sen provades även Fiol (billig värd 499kr) där endast tre personer (av 12) gissade rätt. Samma sak gjordes med Flygel som spelades på riktigt och på en Iphone. Ingen gissade rätt där heller.
Jag har hittat en som jag ska köpa så ni behöver inte skriva mer.
↗ till inlägget
Har bara hört dåligt om den.
↗ till inlägget↗ till inläggethmm... Vilka proffs var det?Såg ett program på SVT2 igår om musik. De samlade en testgrupp av "musikproffs" (Musikkritiker, artister, experter osv) som fick lyssna på ljudet av två olika instrument- Ett av instrumenten var billigt, det andra var skitdyrt.
Det var ett par musiker, några musikkritiker, en operaexpert och några fler. De namn som nämndes i programbeskrivningen var Linda Lampenius, Kjerstin Dellert och Janne Schaffer.
Grejen var ju att alla instrument lät olika, men experterna föredrog ljudet från de billiga instrumenten. Om en musikkritiker föredrar ljudet från ett billigt instrument så är ju rekommendationen att använda ett billigt instrument :P
Vad var det för gitarrer då?
↗ till inlägget↗ till inläggetSåg ett program på SVT2 igår om musik. De samlade en testgrupp av "musikproffs" (Musikkritiker, artister, experter osv) som fick lyssna på ljudet av två olika instrument- Ett av instrumenten var billigt, det andra var skitdyrt.
hmm... Vilka proffs var det?
Det var ett par musiker, några musikkritiker, en operaexpert och några fler. De namn som nämndes i programbeskrivningen var Linda Lampenius, Kjerstin Dellert och Janne Schaffer.
Grejen var ju att alla instrument lät olika, men experterna föredrog ljudet från de billiga instrumenten. Om en musikkritiker föredrar ljudet från ett billigt instrument så är ju rekommendationen att använda ett billigt instrument :P
Jag hörde om det programmet, minns du vad det hette? :)
↗ till inlägget↗ till inläggetSåg ett program på SVT2 igår om musik. De samlade en testgrupp av "musikproffs" (Musikkritiker, artister, experter osv) som fick lyssna på ljudet av två olika instrument- Ett av instrumenten var billigt, det andra var skitdyrt.
hmm... Vilka proffs var det?
Jag hörde om det programmet, minns du vad det hette? :)
Musikministeriet - Avsnitt 4 av 8.
Fality: Vet inte exakt, men den ena gitarren var värd 999kr, och den andra 599.000kr
Sen var det en fiol för 499kr, och en för 1.000.000kr
Låter som lite överdrivna siffror..
↗ till inläggetDet var en proffsgitarr som tillhört någon känd gitarrist. Samma med fiolen.Låter som lite överdrivna siffror..
↗ till inläggetDå är det ju en annan sak! Värdet kan stiga otroligt mycket om någon känd gitarrist har haft den. Samma med fiolen↗ till inläggetDet var en proffsgitarr som tillhört någon känd gitarrist. Samma med fiolen.Låter som lite överdrivna siffror..
↗ till inläggetOkej, då har vi hört olika då.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in