Tjao gubbz, om man installerar ett custom firmware på PSP, kan det skada PSPt på något vis?
Psp Custom Firmware, Skadligt?
Det som kan hända om du gör fel är att ditt PSP blir brickat. Det blir låst, går inte att använda.
Ahaja, tack :) Är det stor chans att det blir brickat?
Jag vet inte om jag vågar göra det själv!
Vet inte. Har inte PSP. Det där är bara vad jag fått fram när jag ställt frågor på olika forum. Ska nämligen köpa ett PSP på måndag och flasha.
↗ till inläggetJa, om du gör det själv så är det mer chans att du brickar det än att du klarar det,Ahaja, tack :) Är det stor chans att det blir brickat?
Jag vet inte om jag vågar göra det själv!
och på de nyare versionerna av 2000 som min kompis har köpt så har de ändrat modekort så att man inte kan flasha
Ja, jäkla Sony vettu. Men det är bara om du får typ version 3.71 när du köper det.(PSP alltså)
↗ till inläggetoch på de nyare versionerna av 2000 som min kompis har köpt så har de ändrat modekort så att man inte kan flasha
Ja, Sony är riktigt envisa.
Hursomhelst har hört att TheCheater har sagt i ett ämne jag startade för längesen då sa han att det var skadligt :huh:
Tror att det är det.
jag har alltid kört med custom firmware på min psp iaf å det funkar fint
↗ till inläggetVet inte. Har inte PSP. Det där är bara vad jag fått fram när jag ställt frågor på olika forum. Ska nämligen köpa ett PSP på måndag och flasha.
bara du är medveten om att du inte kan uppgradera till cfw på det nyaste pspt. Bara på på första pspt och psp slim går det
Man kan inte installera CFW på något av de nya PSP som görs (3004 och Slim). De har moderkorten v3 som förhindrar att man kan nedgradera till 1.50 för att sedan installera CFW. Tror det var något sånt.
Det är bara 3000. 2000 med version 3.71 som inte går!!!!
Jo man kan visst flasha/chippa dom nya moderkorten. Jag har det hehe ^^ haha suckers ;)
Nä men allvarligt det går men behövs lite bra tänkning ;) Själv har glömt bort, men hittade ett guide på google nånstans och det funka på den nya PSP 3000.
PS: Fast att flasha kan bricka din PSP men inte chippa för chippen kan man stänga av lätt ;)
Skulle du kunna länka guiden eller verkligen ta reda på om ditt moderkort är v. 3? För överallt har jag hört att det inte går.
Ja, för det går inte.
Hmm Ska försöka hitta den och ju det går...
NEJ! Det går inte.
Asså om ni ska hålla på så där f*n så vill jag inte äns hitta åt dom som är sega och säger att det inte går...
Du skulle gärna få säga hur du gjorde.
↗ till inläggetJepp, man kan gå in på vilken proffs hemsida om modning. Alla säger det samma: V. 3 GÅR INTE ATT FLASHA!
Du skulle gärna få säga hur du gjorde.